کد خبر: ۲۶۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۹ - 2020June 27
بحران اقتصادی ناشی از کرونا:
رکود اقتصادی ناشی از تعطیلی کسب و کارها، محدودیت‌های مسافرتی و فاصله گذاری اجتماعی فراتر از تخمین‌های گذشته بوده و تولید ناخالص جهانی ۴.۹ درصد کاهش یافته و تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۲ تریلیون دلار کاهش تولید منجر شود
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس صندوق بین المللی پول اعلام کرد که در هفته‌های گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار وام و کمک مالی به کشورها ارائه شده و سه چهارم ظرفیت وام دهی این نهاد دست نخورده است.

به گزارش شفاآنلاین، کریستالینا جورجیوا گفت که صندوق در هفت هفته گذشته ۱۰۰ میلیارد دلار وام و کمک اضطراری به ۷۲ کشور اختصاص داده و ممکن است بحران اقتصادی ناشی از شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ منجر به استفاده از ذخیره اضطراری یک تریلیون دلاری صندوق شود. وی اطمینان خاطر داد: هنوز دچار آن شرایط نشده ایم.

به گفته وی اکنون مشخص شده که بهبود شرایط اقتصادی باید در نبود پیشرفت‌های پزشکی و با وجود ویروس کرونا و انتشار جهانی آن پیگیری شود.

صندوق پنجشنبه گذشته پیش بینی کرد که رکود اقتصادی ناشی از تعطیلی کسب و کارها، محدودیت‌های مسافرتی و فاصله گذاری اجتماعی فراتر از تخمین‌های گذشته بوده و تولید ناخالص جهانی ۴.۹ درصد کاهش یافته و تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۲ تریلیون دلار کاهش تولید منجر شود. 


صندوق بین‌المللی پول پیشتر سقوط ۳ درصدی برای اقتصاد جهانی پیش‌بینی کرده بود. به گفته این نهاد بین‌المللی، هیچ قدرت اقتصادی از این همه‌گیری در امان نخواهد ماند. اقتصاد ایالات متحده آمریکا که بزرگترین در جهان است، امسال ۸ درصد کوچک می‌شود و کشورهایی که تنها از ارز یورو استفاده می‌کنند، سقوطی بیش از ۱۰ درصدی را در اقتصادشان تجربه خواهند کرد.

این در حالی است که اقتصاد ژاپن ۵. ۸ درصد کوچکتر می‌شود و چین که تاکنون رشد اقتصادی بالایی را داشت، تنها یک درصد رشد را شاهد خواهد بود که بدترین عملکرد طی چند دهه اخیر است.

صندوق بین المللی پول دیروز با اعطای وام ۱۲ ماهه ۵.۲ میلیارد دلاری به مصر موافقت کرد. این کمک به منظور مقابله با ویروس کرونا و جبران کسری بودجه و شکاف‌های موجود در تراز پرداختهای این کشور آفریقایی پرداخت می‌شود.رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: