کد خبر: ۲۶۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۹ - 2020June 25
ویروس کرونا تبعات بسیاری را برای اقتصاد آمریکا در پی داشته است و بسیاری از کارشناسان هشدار داده‌اند که رکود اقتصادی در این کشور احتمالا تا سال‌ها باقی خواهد ماند
شفاآنلاین>اجتماعی>نهاد مسوول بررسی درخواست مهاجرت و شهروندی در آمریکا به دلیل کسری بودجه، بیش از ۱۳ هزار نفر از نیروهای خود را به مرخصی می‌فرستد.

به گزارش شفاآنلاین، اداره خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد که برای مرخص کردن نزدیک به ۷۰ درصد از نیروهایش به دلیل کمبود بودجه، آماده می‌شود؛ اقدامی که می‌تواند ضربه سنگینی بر سیستم مهاجرتی آمریکا وارد کند.

براساس این گزارش، این نهاد دولتی آمریکا از لحاظ بودجه به درآمد خود از طریق درخواست‌های مهاجرت وابسته است که به دلیل کاهش شدید این درخواست‌ها به خاطر شیوع کرونا، با کسری شدیدی در بودجه خود مواجه شده است.

پس از سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای کاهش مهاجرت‌های قانونی و غیرقانونی، شیوع کرونا و محدودیت‌های مسافرتی برای کنترل آن، درخواست‌های مهاجرت کاهش شدیدتری را تجربه کرده است.

یک سخنگوی اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا گفت که این سازمان پس از شیوع کرونا تاکنون ۵۰ درصد کاهش در درآمد داشته است و از کنگره آمریکا درخواست کمک ۱.۲ میلیارد دلاری داشته که اگر اعطا نشود، این سازمان مجبور به تعدیل نیرو خواهد بود.

سخنگوی این سازمان گفت که تا ماه آینده ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای آن به مرخصی فرستاده می‌شوند که در این صورت، بررسی درخواست‌ها با تاخیرهای چشم‌گیر مواجه خواهد شد.

 طی ۳ ماه گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بیش از ۴۵ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده و برای دریافت مزایای بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

ویروس کرونا تبعات بسیاری را برای اقتصاد آمریکا در پی داشته است و بسیاری از کارشناسان هشدار داده‌اند که رکود اقتصادی در این کشور احتمالا تا سال‌ها باقی خواهد ماند.

همه‌گیری ویروس کرونا موجب شده تا نرخ بیکاری ماهانه آمریکا به بیشترین میزان خود از زمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ برسد. رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: