کد خبر: ۲۵۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 09
رشد شاخص هاي منفي در اقتصاد سريع است اين يک نگراني بسيار عمده ايجاد کرده و توليد صنعتي به طور کلي در ماه آوريل ۲.۵ درصد کاهش يافته و صادرات و واردات ضربات جدي متحمل شده است
شفاآنلاین>اجتماعی>ضربات کرونا بر پيکر اقتصاد کشورهاي مختلف از جمله کره جنوبي آنقدر شديد بوده که يک موسسه اين کشور وضعيت اقتصادي را رو به وخامت توصيف کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، علايم حاکي است که تاثيرات ويروس کرونا بر اوضاع اقتصادي و تجاري کشور و براي چرخه هاي بازرگاني بسيار شديد و منفي بوده است.

اين موسسه توسعه اقتصادي گزارش کرده است که رشد شاخص هاي منفي در اقتصاد سريع است اين يک نگراني بسيار عمده ايجاد کرده و توليد صنعتي به طور کلي در ماه آوريل ۲.۵ درصد کاهش يافته و صادرات و واردات ضربات جدي متحمل شده است.

آمارهاي موسسه نشان مي دهد که توليد صنعتي کشور به پايين ترين رده از سال ۲۰۱۱ ميلادي رسيده از دلايل آن نبود تقاضاهاي کافي در بازار داخلي و خارجي است.  

بر اين اساس در ماه مارس که کرونا بسياري از کشورهاي دنيا را به طور جدي درگير کرد ميزان صادرات کره جنوبي ۲۳.۷ درصد کاهش يافت و ميزان صادرات محموله ها نيز در ماه مي نزديک به ۳۴ ميليارد دلار بود که ۱۰ ميليارد دلار کمتر از رقم مشابه در سال قبل از آن بوده است.

موسسه رشد اقتصادي کره جنوبي مي افزايد که در ماه مي، افت صادرات ادامه يافته و تنش هاي سياسي و اقتصادي که پس از کرونا ميان چين و آمريکا شکل گرفته در اين زمينه تاثيرگذاربوده است.

رشد اقتصادي دنيا بر اساس پيش بيني هاي نهادهاي ذي ربط از جمله صندوق بين المللي پول ممکن است امسال به منفي ۳ درصد برسد و همزمان رشد اقتصادي کره جنوبي تا ۱/۲ درصد کاهش خواهد يافت و اين بدترين بحران اقتصادي دنيا از سال هاي ۱۹۳۰ ميلادي به حساب مي آيد.يونهاپ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: