کد خبر: ۲۵۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 08
رييس جمهوري آمريکا در حالي مدعي کاهش تظاهرات خياباني است که به نوشته واشنگتن پست معترضين براي دهمين روز آماده تجمع و اعتراض در مقابل کاخ سفيد مي‌شوند
شفاآنلاین>سلامت>رييس جمهوري آمريکا روز يکشنبه دستور نيروهاي گارد ملي از واشنگتن را اعلام کرد. 

به گزارش شفاآنلاین، به دنبال کاهش اعتراضات خياباني بعد از ۹ روز به دليل مخالفت با قتل جورج فلويد، دونالد ترامپ دستور عقب نشيني نيروهاي گارد ملي در پايتخت آمريکا را صادر کرد. 

ترامپ بعد از حضور بيش از ۱۰ هزار معترض در خيابانهاي آمريکا در پيامي توييتري نوشت: اکنون که همه چيز تحت کنترل کامل است، من دستور عقب نشيني نيروهاي گارد ملي از واشنگتن را صادر کرده‌ام. 

به نوشته ترامپ: آن‌ها (گارد ملي) به خانه مي‌روند، اما در صورت لزوم مي‌توانند به سرعت برگردند. شب گذشته شمار معترضان حضور يافته در خيابان‌ها به مراتب کمتر از آن چيزي بود که پيش بيني شده بودند. 

رييس جمهوري آمريکا در حالي مدعي کاهش تظاهرات خياباني است که به نوشته واشنگتن پست معترضين براي دهمين روز آماده تجمع و اعتراض در مقابل کاخ سفيد مي‌شوند. 

جورج فلويد هفتم خرداد ماه در حالي که فرياد مي‌زد «زانويت را بردار، نمي‌توانم نفس بکشم»  بدست پليس سفيدپوست شهر مينياپوليس ايالت مينه‌سوتا آمريکا به قتل رسيد. اين مساله باعث گسترش موج نارضايتي از تبعيض نژادي و نابرابري در سراسر اين کشور و جهان شد. 

رسانه‌ها، گستردگي اين اعتراضات را با تظاهراتي مقايسه مي‌کنند که در سال ۱۹۶۸ در پي ترور «مارتين لوترکينگ» رخ داد با اين تفاوت که اکثر کارشناسان معتقدند اين اعتراضات وسعت بيشتري يافته است.واشنگتن پست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: