کد خبر: ۲۵۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020June 08
دانشمندان مذکور به خصوص به انفعال زاکربرگ در برخورد با مطلب تهديدآميز دونالد ترامپ که «با آغاز غارت شليک شروع مي‌شود»، اشاره کردند و آن را تحريک علني خشونت ناميدند
شفاآنلاین>سلامت>بيش از ۱۴۰ دانشمند تحت حمايت مالي بنيانگذار فيسبوک در نامه‌اي از او خواستند تا اجازه ندهد رئيس جمهوري آمريکا از اين تارنما براي نشر اکاذيب و سخنان تحريک آميز استفاده کند.

به گزارش شفاآنلاین، اين جمع علمي که در ميان آنان بيش از ۶۰ استاد دانشگاههاي مطرح آمريکا و يک برنده جايزه نوبل ديده مي‌شود ديروز (۱۷ خرداد) نامه‌اي به مارک زاکربرگ نوشتند و از او خواستند تا در جنجال اخير پيرامون نابرابري‌ها نژادي در آمريکا خط مشي سختگيرانه‌تري نسبت به نشر اکاذيب و سخنان تحريک آميز در پيش بگيرد.

محققان مزبور «نشر عامدانه اکاذيب و سخنان تفرقه افکنانه» را برخلاف اهداف به کارگيري فن آوري در پيشگيري و محو بيماري‌ها، بهبود آموزش کودکان و اصلاح نظام قضايي کيفري دانستند.

دانشمندان مذکور به خصوص به انفعال زاکربرگ در برخورد با مطلب تهديدآميز دونالد ترامپ که «با آغاز غارت شليک شروع مي‌شود»، اشاره کردند و آن را تحريک علني خشونت ناميدند.

زاکربرگ با حذف نکردن نوشته ترامپ در بحبوحه اعتراضات عليه وحشيگري پليس هدف انتقاد منتقدين و از جمله کارمندان فيسبوک قرار گرفته است.گاردين
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: