کد خبر: ۲۵۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
محققان هشدار می دهند؛
مطالعه جدید نشان می دهد استفاده از داروی مالاریا موسوم به هیدروکسی کلروکین برای بیماران سرطانی مبتلا به کووید ۱۹ خطرناک است.

شفاآآنلاین>سلامت>محققان دانشگاه واندربیلت تنسی آمریکا دریافتند بیماران سرطانی مبتلا به کووید ۱۹ که هم داروی هیدروکسی کلروکین و هم آنتی بیوتیک آزیترومایسین دریافت می‌کنند در مقایسه با افرادی که این دو دارو را مصرف نمی‌کنند با ریسک بالاتر مرگ مواجه هستند.

به گزارش شفاآنلاین:از بین ۹۲۸ بیمار موردمطالعه در این تحقیق، ۱۳ درصد در مدت ۳۰ روز از تشخیص ابتلاء به کووید ۱۹ جان شأن را از دست دادند.

محققان دریافتند بیماران مبتلا به سرطان پیشرونده، ۵.۲ بار بیشتر با احتمال مرگ در طول ۳۰ روز مواجه بودند.

پژوهشگران دریافتند بیمارانی که ترکیب دو داروی هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین را برای درمان بیماری کووید ۱۹ دریافت کرده بودند در مقایسه با افرادی که هیچ یک از این داروها را مصرف نکردند تقریباً ۳ برابر با ریسک بالاتر مرگ در مدت ۳۰ روز مواجه بودند.

بیمارانی که این دو دارو را دریافت کرده و سپس فوت کردند احتمالاً عملکرد فیزیکی روزانه کمتری داشتند؛ کمتر از دو هفته قبل از تشخیص ابتلای شأن به کووید ۱۹، درمان سرطان را دریافت کرده بودند؛ نوع RH گروه خونی شأن مثبت بود؛ و داروهای استاتین برای کاهش کلسترول مصرف می‌کردند.

نگرانی‌ها در مورد ایمنی مصرف هیدروکسی کلروکین، سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا این دارو را از آزمایش بر روی درمان بیماری کووید ۱۹ حذف کند.

چندین مطالعه دیگر هم نشان داده اند که این دارو هیچ فایده‌ای ندارد و حتی می‌تواند به بیماران کووید ۱۹ آسیب برساند.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: