کد خبر: ۲۵۸۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 29
تحقیقات نشان می دهد؛
تحقیق جدید نشان می دهد تنها چند هفته استفاده از سیگارهای الکتریکی موجب آغاز بیماری لثه می شود.

شفاآنلاین>سلامت>دکتر «پورنیما کومار»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی اوهایو، در این باره می‌گوید: «سیگار الکتریکی مهاجمی بزرگ برای محیط دهان است و این تغییر در مدت زمان کوتاهی روی می‌دهد.»

به گزارش شفاآنلاین:تیم تحقیق در این مطالعه، نمونه پلاک از لثه‌های ۱۲۳ فرد جوان و سالم را که هیچ علامت بیماری دهان نداشتند را جمع آوری کردند: ۲۵ نفر از این افراد سیگاری، ۲۵ نفر غیرسیگاری، ۲۰ نفر مصرف کننده سیگار الکتریکی، ۲۵ نفر سابقا سیگار الکتریکی مصرف می‌کردند و ۲۸ نفر هم سیگار و هم سیگار الکتریکی استفاده می‌کردند.

نمونه بدست آمده از مصرف کنندگان روزانه سیگارهای الکتریکی حاوی میزان بالا باکتری‌های عامل عفونت بود که آنها را در معرض ریسک بالا طیف وسیعی از مشکلات سلامت دهان قرار می‌داد.

جمعیت باکتری‌های موجود در دهان این گروه از افراد سیگاری شبیه به افراد مبتلا به بیماری پریودنتیت است؛ عفونت لثه که می‌تواند منجر به از دست دادن دندان‌ها شود و در صورت عدم درمان، فاکتور پرخطر بیماری قلبی و ریوی است.

به گفته محققان، مایع فشرده و داغ در کاتریج سیگار الکتریکی، محیط دهان را به محل مناسبی برای ایجاد ترکیب خطرناک باکتری‌ها تبدیل می‌کند.

از اینرو محققان عنوان می‌کنند سیگار الکتریکی جایگزین سالمی به جای سیگارهای عادی نیست.

مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: