کد خبر: ۲۵۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 23
يک نفر از هر پنج نفر شهروند آمريکايي که در ماه فوريه(بهمن۹۸) داراي شغل بوده در حال از دست دادن شغل خود در ماه‌هاي آتي است و سهم فقرا نيز در اين ميان از ديگران بيشتر است
 شفاآنلاین>اجتماعی>تازه‌ترين آمار ارايه شده از سوي وزارت کار آمريکا نشان مي‌دهد که در ماه گذشته ميلادي بيکاري در همه ايالت‌هاي اين کشور رشد داشته است.

به گزارش شفاآنلاین، وزارت کار آمريکا روز جمعه (به وقت محلي) گفت که در ماه آوريل (فروردين - ارديبهشت) همزمان با تعطيلي کسب‌وکارها به دليل شيوع ويروس کرونا، همه ۵۰ ايالت آمريکا و منطقه واشنگتن‌دي‌سي (پايتخت) شاهد رشد آمار بيکاري و کاهش اشتغال بوده‌اند.

گزارش اداره آمار کار وزارت کار آمريکا نشان مي‌دهد که ۳۴ ايالت اين کشور ماه گذشته در آمار بيکاري رکورد زده‌اند و ايالت نوادا که به شدت وابسته به صنايع غذايي و مهمانپذيري و هتل‌داري است، بالاترين نرخ بيکاري را در ميان ايالت‌ها داشته است.

در حالي که نرخ کل بيکاري در آمريکا در ماه آوريل ۱۴.۷ درصد گزارش شده، بيکاري در ايالت نوادا از ۲۴.۲ درصد به ۲۸.۲ درصد در همين ماه رسيده است.

روزنامه نيويورک تايمز هفته گذشته در گزارشي نوشت که به دنبال افزايش شيوع ويروس کرونا و تمهيدات مقابله با اين بيماري مانند قرنطينه و ماندن در خانه، روز به روز بر آمار بيکاران آمريکا افزوده مي‌شود و در اين ميان اين فقرا هستند که هميشه بايد بيشترين سهم را در اين بخش بپردازند.

براساس گزارش جديد فدرال رزرو (بانک مرکزي آمريکا)، شرايط اشتغال به حدي نامناسب است که از هر سه نفر از ۱۰ بزرگسال آمريکايي دو نفر مي‌گويند که نمي‌توانند هزينه‌هاي سه ماهه را با پس‌انداز يا وام در صورت از دست دادن شغل تأمين کنند و اين نشان مي‌دهد که آنها براي چالش‌هاي مالي فعلي آماده نبودند.

براساس داده‌هاي فدرال رزرو، يک نفر از هر پنج نفر شهروند آمريکايي که در ماه فوريه(بهمن۹۸) داراي شغل بوده در حال از دست دادن شغل خود در ماه‌هاي آتي است و سهم فقرا نيز در اين ميان از ديگران بيشتر است.

بانک مرکزي آمريکا همچنين مي‌گويد، ۳۹ درصد از افرادي که درآمد سالانه آنان زير ۴۰ هزار دلار بوده بيکار شده‌اند و اين در حالي است که تنها ۱۳ درصد از افرادي که درآمد سالانه آنان بيش از ۱۰۰ هزار دلار بوده هم‌اکنون بيکار شده‌اند.

در پي دستور مقام‌هاي ايالتي و فدرال آمريکا براي در خانه ماندن و جلوگيري از شيوع کرونا، اقتصاد اين کشور با ضربه شديدي مواجه شده است و نرخ بيکاري در اين کشور در ماه آوريل(ارديبهشت) به ۱۴.۷ درصد رسيد و نزديک به ۴۰ ميليون نفر در اين کشور بيکاري شده‌اند.

تارنماي worldometers.info در جديدترين آمار خود اعلام کرده که شمار نهايي مبتلايان به ويروس کرونا در آمريکا به يک ميليون و ۶۴۲ هزار و ۷۶۵ نفر رسيده و از اين تعداد، ۹۷ هزار و ۵۳۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: