کد خبر: ۲۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
شفا آنلاين-انتخاب مواد غذايي سالم خيلي اهميت دارد چرا كه برخي مواد غذايي سرطان‌زا هستند و بايد در خريد آنها دقت داشته باشيد. احتياط در انتخاب مواد غذايي بسيار مهم است و بايد در مورد مواد غذايي كه مي‌خوريم بيشتر دقت كنيم. غذاها و نوشيدني‌هايي واقعا سرطان‌زا هستند كه در اينجا به چند نمونه از آنها اشاره شده است و بهتر است حداقل مصرف آنها را كاهش دهيد

مواد غذايي اصلاح ژنتيكي

به گزارش شفا آنلاين،اين مواد در بسياري از مواد غذايي مشتق شده و براي سلامتي مضر هستند؛ مانند ذرت بو داده، دانه سويا، برنج يا كلزا؛ در نتيجه محصول كاملاً طبيعي و بدون بيوتكنولوژي بهتر است.

گوشت‌هاي فرآوري شده

غذاهاي آماده، بيكن، سوسيس و كالباس و هات‌داگ حاوي مواد نگهدارنده هستند؛ آنها داراي نيترات سديم و نيتريت سديم هستند كه خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان وجود دارد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده آماده، با مواد شيميايي درست شده است كه مي‌تواند موجب نازايي، سرطان كبد، بيضه‌ها و لوزالمعده شود؛ پس بهتر است خودتان ذرت را به روش قديمي درست كنيد.

نوشيدني‌هاي گازدار

سودا پر از قند، رنگ‌هاي غذايي و مواد شيميايي است؛ اين نوع نوشيدني‌ها بدن را اسيدي مي‌كنند و سلول‌هاي سرطاني را پرورش مي‌دهند. (سودا يا آب گازدار يا آب كربناته، آبي است كه در آن كربن دي‌اكسيد، تحت فشار حل شده باشد. )

نوشيدني‌هاي رژيمي

نوشيدني‌هاي رژيمي بدتر از سودا هستند، در كل محصولات رژيم غذايي آسپارتام به وجود مي‌آورند؛ آسپارتام يك شيرين كننده مصنوعي است و در رستوران‌ها، سوپرماركت‌ها و حتي آشپزخانه شما وجود دارد و شما به ندرت مي‌توانيد يك بسته آدامس يا شيريني بدون آسپارتام پيدا كنيد؛ پاكت‌هاي حاوي شكر در رستوران‌ها نيز داراي آسپارتام هستند. در واقع آسپارتام يك تركيب سنتتيك است كه از اتصال دو اسيد آمينه فنيل آلانين و اسيد آسپارتيك با يك متيل الكل به وجود مي‌آيد؛ متيل الكل در بدن به اسيد فورميك و فورمالدئيد تبديل مي‌شود و هر بار مواد غذايي آسپارتام مصرف مي‌كنيد بدن شما مقداري از اين مواد ناسالم دريافت مي‌كند. استفاده از مواد حاوي آسپارتام موجب بيماري نقائص هنگام تولد و سرطان مي‌شود و مضرات جانبي آن تشنج، سردرد، ميگرن، سرگيجه شديد، لرزش، ضعف حافظه، خواب آلودگي، بي‌حسي دست و پا، تومورهاي مغزي، اختلال در تكلم، خستگي شديد پاها، دردهاي صورت، ايجاد صداهايي شبيه به زنگ يا سوت در گوش، افسردگي، حساسيت و زودرنجي، پرخاشگري، اضطراب، بيخوابي، عوارض قلبي مانند افزايش ضربان قلب، تنگي تنفس و افزايش فشار خون است.

آرد سفيد تصفيه شده

اين عنصر در غذاهاي فرآوري شده وجود دارد و كربوهيدرات بيش از اندازه دارد؛ مصرف به طور منظم كربوهيدرات‌هاي تصفيه شده 220 درصد باعث سرطان سينه در زنان مي‌شود.

ميوه‌هاي متداول

سيب، انگور، توت فرنگي و. . . مي‌تواند يك خطر عمده سرطان باشد مگر اينكه عاري از آفت‌كش‌ها باشد؛ 98 درصد از محصولات به ويژه از نوع موجود در ليست ميوه‌هاي با آفت‌كش‌ها، سرطان زا هستند و كلاً تمام مواد آلوده به آفت‌كش‌ها سرطان‌زا هستند.

ماهي آزاد پرورشي

ماهي آزاد پرورشي كمبود ويتامين D دارد و اغلب با مواد شيميايي سرطان‌زا آلوده شده‌اند و آلوده به بي فنيل‌هاي پلي كلرينه و آفت‌كش‌ها هستند.

روغن‌هاي هيدروژنه

روغن‌هاي هيدروژنه معمولاً براي ذخيره غذاهاي فرآوري شده استفاده مي‌شود كه مي‌تواند به بيماري‌هاي ناتوان كننده مانند سرطان منجر شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
0
2
با سلام و تشکر ، این که شد تمام خوردنی های ما پس لطفا لیست غذاهایی که سرطان زا نیستند را بنویسید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۸
1
0
خیلی خوب گفتی مری
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
0
باید از مواد غذایی بسته بندی شده استفاده نکرد، ومیوه نخورد گوشت مرغ و ماهی و گاو و گوسفند هم نخورد!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
باسلام پس اگه این موادسرطان زاست چرا ماهنوز زنده ایم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: