کد خبر: ۲۵۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران:
شفاآنلاين -با نگاه درست و منطقی به پسماند‌ها و زباله‌های موجود در سطح شهر در می یابیم که با اجرای راهکارهای ساده و منطقی به راحتی می توانیم معضل پسماند را به فرصت مناسبی جهت رشد اقتصادی کشور‌ تبدیل نموده و از معادن پسماند، فرصت طلایی سرمایه را استخراج نماییم.

به گزارش شفاآنلاين ،دکتر کریمیان ، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، همکاری مردم در اجرای برنامه های مختلف اجتماعی، زیست محیطی و بهداشتی، منجمله مدیریت پسماند را در راستای تحقق مطلب مذکور و ارتقاء اقتصاد کشور عنوان نمود و نوع برخورد مردم با پسماندها و همچنین نهادینه شدن فرهنگ تفکیک در مبداء رااز عوامل اثرگذار کاهش هزینه ها و حفظ هر چه بیشتر بهداشت محیط زیست معرفی نمود.

وي حفاظت از محیط زیست ، کاهش استفاده از منابع طبیعی ، کاهش هزینه‌های جمع‌آوری، حمل و نقل و پردازش پسماند و از سوی دیگر ایجاد شغل و توسعه اقتصادی را از فواید دیگربازیافت عنوان نمود و تفکیک از مبدا و همکاری شهروندان در این خصوص را در راستای رسیدن به هدف مذکور معرفی نمود.

دکتر کریمیان خاطر نشان کرد :طرح تفکیک پسماندهای خشک شهر تهران در مبداء حدود 9 سال پیش تا کنون به مرحله اجرا گذاشته شده ودر حال حاضر و با پیشرفت های صورت گرفته ، فرایند جمع آوری پسماندهای خشک تفکیک شده در مبداء از طریق غرف بازیافت و تحویل پسماندهای خشک جمع آوری شده به خودرورهای جمع آوری پسماند خشک طبق برنامه ریزی منظم انجام می گردد.

مديرعامل سازمان مديريت پسماند با اشاره به تنوع زیاد ابزار و روش های نوین آموزشی و استفاده بهینه و متناسب با گروه‌های مخاطب و هدف ؛ کتابچه های مصور رنگی با مضامین و مفاهیم ساده و جذاب آموزشی ، نمایشگاه‌ها،‌ مراسم، جشنواره‌ها و مسابقه ها ،استفاده از پوستر و بروشورهای متنوع آموزشی و همکاری صدا و سیما با ساخت و پخش انواع تیزرهای آموزشی کوتاه و فیلم های مستند آموزشی، برنامه های علمی ویژه و... را از جمله موارد مربوط به فرهنگ سازی در جهت اجرای طرح تفکیک از مبدا عنوان نمود .

به گفته وي ،در همین راستا سازمان ضمن تقویت برنامه های کنونی جمع آوری پسماند خشک مصمم است ؛ بحث تفکیک از مبدا را در اکثر شهرکهای سطح شهر ، مجتمع های بزرگ مسکونی و تجاری وهمچنین راسته های تجاری شهر تقویت نماید.

دکتر کریمیان با تاکید بر نقش مهم و اساسی مشارکت مردمی ، همکاری و تعامل آنها در زمینه تفکیک از مبدا و در سایه آموزشها و امکانات ارائه شده افزود : فکر و برنامه‌ریزی هدفمند ، استفاده از کارشناسان متخصص و در نهایت مدیریت صحیح و اصولی پسماند با حداقل هزینه ، میتواند معضل پسماند را به حداقل رسانده و به فرصت تبدیل نماید .

وي  عزم و اراده و تمرکز سازمان را در راستای رسیدن به هدف مذکور عنوان نموده و استمرار آموزش و فرهنگ سازی به شهروندان توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه با ابزار و روشهای مختلف را گواه مسلمی بر این امر عنوان نمودند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: