کد خبر: ۲۵۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
براي مردمي که همچنان از قطار (مترو) و اتوبوس استفاده مي‌کنند،دولت دستور اجراي ضدعفوني‌ها و نظافت‌هاي گسترده و مستمر را در سراسر شبکه حمل و نقل عمومي داده است
شفاآنلاین>سلامت>همزمان با آغاز نخستين هفته کامل کاهش تدابير قرنطينه در پرجمعيت‌ترين ايالت استراليا مقامات اين کشور به منظور جلوگيري از شيوع مجدد بيماري کرونا، اقدام به تدابير ويژه از جمله گشايش پارکينگ‌هاي موقت در ايستگاه‌هاي مترو، قطار و اتوبوس و همچنين راه اندازي خطوط بيشتر دوچرخه سواري در خيابان‌هاي سيدني و ديگر شهرهاي بزرگ کردند.

به گزارش شفاآنلاین، گلاديس برجيکليان نخست وزير ايالت "نيو ساوت ولز" از مردم خواست که براي حفظ فاصله اجتماعي هنگام بازگشت به کار، از قطارها و اتوبوس‌ها در ساعات شلوغي رفت و آمد استفاده نکنند. 

ايالت‌ها و قلمروهاي مختلف استراليا پس از دو ماه قرنطينه، در قالب يک طرح سه مرحله‌اي دولت Tاجازه فعاليت‌هاي عمومي بيشتري را  به مردم داده‌اند. 

نيو ساوت ولز که حدود نيمي از ۷ هزار و ۴۵ مورد کرونا در استراليا را به خود اختصاص مي‌دهد در ۲۴ ساعت گذشته تنها يک مورد جديد گزارش کرده است. اين ايالت همچنين يک مورد ديگر مرگ ناشي از کرونا گزارش کرده که اين اولين مورد مرگ در کل استراليا در يک هفته گذشته بوده و کل تلفات اين کشور را به ۹۹ رساند. 

برجيکليان در سيدني به خبرنگاران گفت: ما معمولا مردم را تشويق به استفاده از حمل و نقل عمومي مي‌کنيم اما با توجه به وضعيت در زمان اوج رفت و آمد و اين حقيقت که ما در حال اجراي فاصله گذاري اجتماعي هستيم از مردم مي‌خواهيم که راههاي ديگري براي رفتن به سر کار و ترددهاي خود انتخاب کنند. 

وي افزود: اماکني در پيرامون مرکز تجاري سيدني و همچنين مراکز اداري بررسي مي‌شود و مراکز پارکينگ موقتي بيشتري ايجاد خواهد شد. 

وي خاطرنشان کرد: براي مردمي که همچنان از قطار (مترو) و اتوبوس استفاده مي‌کنند،دولت دستور اجراي  ضدعفوني‌ها و نظافت‌هاي گسترده و مستمر را در سراسر شبکه حمل و نقل عمومي داده است. 

ايالت ويکتوريا در همسايگي نيو ساوت ولز نيز روز دوشنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مورد جديد کرونا ثبت شده است. اين دو ايالت در مجموع بيش از نيمي از جمعيت ۲۵ ميليون نفري استراليا را دارند. ۱۲ رستوران در ويکتوريا در پي آزمايش مثبت يک راننده تحويل غذا تعطيل شدند. 

در همين حال يک مناقشه بين نيو ساوت ولز و ايالت کويينزلند در شمال آن در حال شکل گيري است چرا که آناستازيا پاسالجوک نخست وزير اين ايالت گفته که مرز اين ايالت ممکن است تا ماه سپتامبر بسته باشد. ايالت کويينزلند در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد جديد کرونا ثبت کرده است. در پاسخ، نخست وزير ايالت نيو ساوت ولز گفت که بهتر است صرفا مرزهاي ملي کشور بسته باشد. 

استراليا درعين حال به چندين کشور ديگر پيوسته که خواهان تحقيقاتي درباره منشاء ويروس کرونا در نشست اين هفته "انجمن بهداشت جهاني" نهاد تصميم گير سازمان بهداشت جهاني در کشور سوئيس هستند. 

اين مساله به مناقشه ديپلماتيک با چين منجر شده و ماريس پين وزير امور خارجه روز دوشنبه گفت که او از افزايش حمايت از اين تحقيقات دلگرم شده است.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: