کد خبر: ۲۵۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 17
هدف از اين نشست را «بازگشايي تدريجي» مرزها با همکاري مشترک کشورهاي عضو اتحاديه پس از پشت سر گذاشتن بحران بيماري همه‌گير کوويد-۱۹ اعلام کرد.
شفاآنلاین>اجتماعی>کشورهاي عضو اتحاديه اروپا با وجود گسترش ويروس افسارگسيخته کرونا در قاره سبز، در تلاشي مشترک با موضوع بازگشايي مرزها به صورت تدريجي و هماهنگ تشکيل جلسه خواهند داد.

به گزارش شفاآنلاین، آرانچا گونزالس لايا وزير امور خارجه اسپانيا ديروز (جمعه ۲۶ ارديبهشت) از برگزاري نشستي مشترک به رياست آلمان و با حضور ۱۰ کشور ديگر عضو اتحاديه اروپا در دوشنبه هفته جاري (۲۹ ارديبهشت) خبر داد.

وي، هدف از اين نشست را «بازگشايي تدريجي» مرزها با همکاري مشترک کشورهاي عضو اتحاديه پس از پشت سر گذاشتن بحران بيماري همه‌گير کوويد-۱۹ اعلام کرد.  

گونزالس لايا همچنين افزود: کشورهاي حاضر در جلسه روز دوشنبه، در زمره مقاصد گردشگري آلمان محسوب مي‌شوند، به اين ترتيب نتايج مذاکرات، دستورالعمل واحدي براي کاهش محدوديت‌هاي مقابله با گسترش ويروس کرونا به صورت تدريجي و هماهنگ خواهد بود.  

«هايکو ماس» وزير خارجه آلمان اعلام کرد در نشست روز دوشنبه که به صورت مجازي برگزار خواهد شد علاوه بر حضور کشورهاي يادشده عضو اتحاديه اروپا به ويژه اسپانيا و ايتاليا، نمايندگان کشورهاي کرواسي، مالت، يونان و اتريش نيز حضور خواهند يافت.  

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نيز اعلام کرد، در صورت ادامه روند مطلوب بيماري همه‌گير کوويد-۱۹، محدوديت‌هاي مرزي در منطقه شينگن از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) به طور کامل برطرف خواهد شد؛ به اين ترتيب دولت آلمان براي نخستين بار از زمان شيوع ويروس کرونا، در چارچوب تدابيرکاهشي ممنوعيت تردد در مرزها، از شامگاه جمعه (۲۶ ارديبهشت) به شهروندان خارجي مقيم آلمان مجوز تردد در مرزهاي اين کشور را با هدف ديدارهاي خانوادگي صادر کرد.

«شارل ميشل» رئيس شوراي اروپا نيز پيشتر با ايراد سخناني در پارلمان اروپا، خواستار بازگشايي فوري مرزهاي ملي ميان ۲۷ کشور عضو اتحاديه، براي به حرکت درآوردن چرخه‌هاي اقتصادي قاره سبز در ميانه بحران کرونا شد.

وي تاکيد کرد که اين اقدام بايد به صورت هماهنگ و مسئولانه انجام و طبق آن، حق تردد آزاد و سلامت شهروندان نيز در نظر گرفته شود.

او با بيان اينکه بحران کرونا نبايد به عنوان اهرمي براي کاهش هم‌گرايي و گسترش نابرابري در اروپا تبديل شود، افزود: بحران به‌وجود آمده بايد به تقويت اراده اروپا براي انسجام و يکپارچگي کمک کند.

به دنبال شيوع ويروس کرونا، تاکنون بيش از يک ميليون و ۷۴۱ هزار نفر در سراسر اروپا به کرونا مبتلا شده‌اند که از اين تعداد افزون بر ۱۶۰ هزار  و ۴۹۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.افه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: