کد خبر: ۲۵۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 15
بر اساس لایحه ای که سنا تصویب کرده است، مقام های چینی که به دلیل موارد نقض حقوق بشر در منطقه خودمختار سین کیانگ مسئول شناخته شوند، تحریم خواهند شد
شفاآنلاین>سلامت>پس از آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از قطع روابط با چین سخن به میان آورد مجلس سنا نیز با تصویب لایحه ای درباره منطقه خودمختار سین کیانگ در غرب چین، راه را برای تحریم مقام های این کشور هموار کرد.

به گزارش شفاآنلاین، این تازه ترین ضربه سنا به روابط دو کشور پس از آن است که لایحه ای نیز در حمایت از تایوان برای عضویت در سازمان بهداشت جهانی تصویب کرد.

بر اساس لایحه ای که سنا تصویب کرده است، مقام های چینی که به دلیل موارد نقض حقوق بشر در منطقه خودمختار سین کیانگ مسئول شناخته شوند، تحریم خواهند شد.

لایحه تحریم به دلیل نقض حقوق بشر ملیت اویغورها در چین که به تصویب سنا رسیده است باید برای رای گیری به مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شود.

در این لایحه، کاخ سفید موظف شده است که هر ۱۸۰ روز گزارشی درباره انچه که شکنجه، نقض حقوق بشر، بازداشت ها و یا گمشدن افراد در منطقه خودمختار سین کیانگ خوانده است به کنگره تسلیم کند.

پس از آن چنانچه فردی از مقام های چین مسئول شناخته شود مورد تحریم هایی چون مسدود شدن دارایی ها در آمریکا و جلوگیری از ورود وی به خاک این کشور قرار می گیرد.

کشورهای غربی به ویژه آمریکا مدت ها است دولت چین را به راه اندازی اردوگاه‌های کار اجباری برای مسلمانان متهم کرده اند اما چین می‌گوید «مراکز بازآموزی عقیدتی» بخشی از تلاش‌های دولت برای مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در سین کیانگ است و هرگونه کار اجباری در این اردوگاه‌ها را تکذیب می‌کند.

پکن به منظور شفاف سازی و مقابله با ادعاهای دولت‌های غربی هرساله در چندین نوبت اقدام به اعزام روزنامه نگاران و دیپلمات‌های مقیم چین به این مناطق می‌کند تا از نزدیک در جریان خدمات دهی دولت به اویغورها قرار بگیرند.

مدت ها است برخی از کشورهای غربی بخصوص آمریکا مدعی نگهداری صدها هزار تن از ساکنان قومیت اویغور در اردوگاه های کار اجباری هستند

چین وجود مراکز آموزشی را برای این افراد مورد تایید قرار داده اما تاکید کرده است که هدف از چنین کاری جلوگیری از رشد تروریسم در این منطقه و دور نگهداشتن آنها از هر اقدام تروریستی است. ساوث چاینا مورنینگ پست چین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: