کد خبر: ۲۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
شفاآنلاین-سمپوزیوم لاپاروسکوپی پیشرفته با استفاده از بازبینی فیلم های جراحی هفتم تیرماه جاری در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر پژوهشگاه ابن سینا برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین، از پژوهشگاه ابن سینا، هدف از برگزاری این سمپوزیوم آشنایی بیشتر متخصصان اورولوژی، بیماری های داخلی،زنان و زایمان،مامایی، جراحی عمومی و دیگر اعضای جامعه پزشکی با لاپاروسکوپی پیشرفته و ابعاد و کاربردهای آن از جنبه های مختلف عنوان شده است.

دکتر شاهین خزعلی متخصص زنان و فلوشیپ لاپاروسکوپی پیشرفته اندومتریوز در این مورد توضیح داد:امروزه با پیشرفت روزافزون روش های جراحی های درون بین (لاپاروسکوپی)، بسیاری از اعمال جراحی شکم و لگن که پیشتر به صورت جراحی های باز صورت می گرفت، به روش های لاپاروسکوپی قابل انجام است.

وی افزود: با این حال در کشور ما به علت کمبود امکانات آموزشی و نیز تعداد اندک اساتید در زمینه آموزش لاپاروسکوپی پیشرفته به ویژه در حیطه تخصصی بیماری های زنان، آموزش این توانمندی ها با موانع زیادی روبرو است.

دبیر علمی سمپوزیوم لاپاراسکوپی، یکی از روش های مهم و موثر آموزش لاپاروسکوپی را آموزش از طریق بازبینی فیلم های اعمال جراحی دانست و گفت: ایجاد امکان بررسی نقادانه فیلم ها در کنار کارگاه های آموزش علمی، شرایط مناسبی را برای بحث و یادگیری بهتر این روش ها فراهم می کند.

آناتومی احشاء عروق و اعصاب لگن در لاپاروسکوپی، روش های ورود به شکم و Exposure، کاربرد و تفسیر سونوگرافی پیش از جراحی های لاپاروسکوپی پیشرفته، تفسیر و نقد آموزشی فیلم های لاپاروسکوپی، مدیریت عوارض لاپاروسکوپی شکم و لگن، یورترولیز، اندیکاسیون و تکنیک و ملاحظات اخلاقی در لاپاروسکوپی ازجمله موضوع های این سمپوزیوم است.

شرکت در این سمپوزیوم برای اعضای جامعه پزشکی 6 امتیاز آموزش مداوم دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: