کد خبر: ۲۵۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
براساس اين تصميم، موفقيت در اين امر نه فقط رعايت موارد بهداشتي از سوي مراکز ياد شده بلکه توجه دقيق همه زيرمجموعه‌هاي مرتبط به پروتکل‌هاي بهداشتي و ايمني را مي‌طلبد
شفاآنلاین>سلامت>با گذشت ماه‌ها از تعطيلي مطلق صنعت کليدي گردشگري در اسپانيا و بسته بودن مرزهاي اين کشور به روي کشورهاي ثالث، دولت مادريد از بازگشايي مرزها به روي گردشگران کشورهاي حوزه شينگن با رعايت تدابير جدي ايمني و بهداشتي خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، دولت اسپانيا در تلاش است با بررسي دقيق شرايط پس از ماه‌ها تعليق به دليل شيوع گسترده ويروس کرونا در اين کشور، پروازها از کشورهاي مبدا حوزه شينگن را به مقصد اسپانيا به جريان بيندازد؛ جزئيات تدابير دولت از امنيت بهداشتي کامل هواپيماها تا در نظر گرفتن قرنطينه‌هاي احتمالي براي مسافران را شامل مي‌شود که در روزهاي آينده از طريق بولتن رسمي دولت منتشر خواهد شد.

منابع دولتي اسپانيا همچنين در پي اعلام خطوط هوايي آلماني لوفت هانزا مبني بر از سرگيري پروازها از تاريخ يکم ژوئن (۱۲ خرداد) به مقصد «مايورکا» در اسپانيا اعلام کردند: تصميم‌گيري در اين مورد به دليل اهميت بالاي امنيت بهداشتي پروازها، بررسي ترافيک هوايي و کنترل مرزها در اين برهه زماني برعهده دولت مرکزي خواهد بود و نه ايالت بالئارس. (جزاير بالئارس يکي از ۱۷ ايالت خودمختار اسپانيا و يکي از مهمترين قطب‌هاي گردشگري اروپاست.) 

براساس تازه‌ترين تصميم‌گيري‌هاي برخي سازمان‌هاي فعال در بخش گردشگري همچون موسسه کيفيت گردشگري در اسپانيا،‌ به همه هتل‌ها، رستوران‌ها، هتل آپارتمان‌ها و ساير اقامتگاه‌هاي مسافران مشروط به رعايت تدابير بهداشتي و ايمني در بالاترين سطح خود و تائيد مراجع ناظر، ضمانت‌نامه‌اي با عنوان مجوز گردشگري ايمن اعطا خواهد شد تا با اعتمادسازي و جذب گردشگران، موجب رونق دوباره اين صنعت شوند.

براساس اين تصميم، موفقيت در اين امر نه فقط رعايت موارد بهداشتي از سوي مراکز ياد شده بلکه توجه دقيق همه زيرمجموعه‌هاي مرتبط به پروتکل‌هاي بهداشتي و ايمني را مي‌طلبد.

«يولاندا دياز» وزير کار اسپانيا پيشتر اعلام کرده بود، صنعت کليدي گردشگري در اسپانيا به عنوان دومين قطب گردشگري در جهان که مسئوليت توليد ۱۲ درصد از توليد ناخالص داخلي و ۱۳ درصد در بخش اشتغال را برعهده دارد، تا اوايل سال ۲۰۲۱ هيچگونه فعاليتي نداشته و شرايط آن به حالت عادي باز نخواهند گشت.

«ماريا خسوس مونترو» وزير دارايي اسپانيا نيز با اعلام اينکه صنعت گردشگري يکي از آسيب‌ديده‌ترين حوزه‌ها به شمار مي‌رود، گفت: دولت در تلاش است به شکل برنامه‌ريزي شده، از گردشگري حمايت و محافظت کند؛ بي‌شک فعاليت در اين صنعت تا زماني که اطمينان از سلامت و امنيت گردشگران و ساير کارکنان حاصل نشود، امکان‌پذير نخواهد بود.

اسپانيا که از نظر جذب گردشگران در ميان کشورهاي جهان، در رده دوم قرار دارد، در حالي به نبرد با کرونا رفته که اين ويروس درآمدهاي قابل تامل پيش‌بيني شده در بخش گردشگري اين کشور را براي تعطيلات تابستاني نابود کرده است.

در سال ۲۰۱۹ ميلادي شمار گردشگران خارجي در اسپانيا به بيش از ۸۳ ميليون نفر رسيد که پس از فرانسه با جذب بيش از ۸۹ ميليون گردشگر، در رده دوم پربازديدترين کشورهاي جهان قرار گرفت.

بنابر آخرين آمارهاي رسمي از وزارت بهداشت اسپانيا، تاکنون در اين کشور ۲۶۲ هزار و ۷۸۳ نفر به ويروس کرونا مبتلا شده که ۲۶ هزار و ۴۷۸ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.لا وانگوارديا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: