کد خبر: ۲۵۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
بر اين اساس از اول ژوئيه (۱۲ خرداد) ماليات بر ارزش افزوده از ۵ تا ۱۵ درصد افزايش خواهد يافت و از اول جولاي (۱۱ تير) پرداخت هزينه معيشتي متوقف خواهد شد
شفاآنلاین>سلامت>عربستان سعودي در پي انتشار ويروس کرونا و تاثيرات آن بر اقتصاد و همچنين کاهش قيمت جهاني نفت و افت شديد درآمدهاي ارزي ناشي از آن ، ماليات بر ارزش افزوده را افزايش و پرداخت هزينه معيشتي را متوقف خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین، محمد الجدعان وزير  دارايي اين کشور اضافه کرد: اين تصميم در راستاي اجراي اقدامات مهم رياضت اقتصادي براي مقابله با بحران اقتصادي اتخاذ شده است.  

وي اظهار داشت: بر اين اساس از اول  ژوئيه (۱۲ خرداد) ماليات بر ارزش افزوده از ۵ تا ۱۵ درصد افزايش خواهد يافت و از اول جولاي (۱۱ تير) پرداخت هزينه معيشتي متوقف خواهد شد.  

وزير دارايي عربستان با بيان اينکه  اين تصميمات در سايه مواجهه با بحراني است که جهان در تاريخ اخير (قرن‌هاي اخير) شاهد آن نبوده است، افزود:  يکي از مهمترين خصوصيات اين بحران (انتشار ويروس کرونا) عدم اطمينان و ناشناخته بودن و پيش بيني ميزان و عواقب آن است بنابر اين در سايه اين تحولات روزمره مي‌طلبد که دولت‌ها با آن‌ها تعامل داشته باشند و از قدرت براي اتخاذ تصميم‌هاي خوب در مواقع مناسب برخوردار باشند. 

وي در پيامي به شهروندان عربستاني گفت: ممکن است اين تصميمات دردناک باشد اما ضروري است و به ياري خدا براي ثبات مالي و اقتصادي در ميان مدت و بلند مدت مفيد خواهد بود و به نفع کشور و شهروندان است.   
الجوادان ادامه داد:  اين تصميمات با هدف حمايت از اقتصاد کشور براي غلبه بر بحران بي‌سابقه بيماري کرونا و براي به حداقل رساندن خسارت ناشي از پيامدهاي مالي و اقتصادي آن  پس از کاهش شديد قيمت نفت اتحاذ شده است.  

وي بيان کرد: اين اقدامات ادامه تصميماتي است که در گذشته گرفته شده تا از تشديد اثرات منفي بحران در زمينه‌هاي مختلف بهداشتي، اجتماعي و اقتصادي آن جلوگيري شود. 

دولت سعودي ۱۷ ارديبهشت امسال نيز با صدور مصوبه‌اي تصميم گرفت تا براي مقابله با شرايط سخت شيوع ويروس کرونا و شدت گرفتن بحران اقتصادي در عربستان، حقوق کارکنان بخش خصوصي در اين کشور را به ميزان ۴۰ درصد کاهش دهد. 

عربستان که از جمله بزرگترين صادرکنندگان نفت در جهان است، به دليل جاه‌ طلبي‌هاي محمد بن سلمان وليعهد جوان اين کشور در به راه انداختن جنگ در يمن و منازعه بر سر بهاي نفت با روسيه، به شدت با بحران مالي و اقتصادي مواجه شده است.  

ويروس کرونا موسوم به کوويد ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در مرکز چين گزارش شد. ابتدا از اين بيماري به عنوان ذات‌الريه نام برده مي‌شد، اما کميسيون ملي بهداشت چين در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دي ماه ۹۸) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.واس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: