کد خبر: ۲۵۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 10
نزديک به ۲۰۰ شکايت عليه دستگاه اجرايي و مسئولان مربوطه در زمينه اهمال در جلوگيري از وقوع فاجعه ملي در جريان بحران شيوع کرونا، در دادگاه هاي عمومي ثبت شده است
شفاآنلاین>سلامت>۶۱ مورد شکايت عليه دولت فرانسه درباره مديريت غلط بحران کرونا در ديوان دادگستري جمهوري فرانسه به عنوان عالي‌ترين نهاد قضايي اداري اين کشور ثبت شده است.

به گزارش شفاآنلاین، فرانسه در حالي نخستين مرحله لغو قرنطينه خود را از ۱۱ مي ( ۲۲ ارديبهشت ) آغاز مي کند که انتقادها عليه دولت اين کشور درباره مديريت بحران کرونا به شدت افزايش يافته است.

ديوان دادگستري جمهوري فرانسه به عنوان تنها مرجع قضايي ذيصلاح براي رسيدگي به اتهامها عليه مقامات کشور، اعلام کرد تاکنون شماري از پزشکان، پرستاران، کادر درماني، خانواده هاي قربانيان، نمايندگان و نيروهاي پليس شکايت هاي خود را عليه دولت مطرح کرده اند که بيشترين آن ها عليه ادوارد فيليپ نخست وزير فرانسه، انيس بوزان وزير سابق بهداشت و اليويه وران وزير فعلي بهداشت ثبت شده است.

به گزارش روزنامه لوپاريزين به نقل از وزير دادگستري فرانسه، افزون بر ديوان دادگستري، نزديک به ۲۰۰ شکايت عليه دستگاه اجرايي و مسئولان مربوطه در زمينه اهمال در جلوگيري از وقوع فاجعه ملي در جريان بحران شيوع کرونا، در دادگاه هاي عمومي ثبت شده است.

انتقادها عليه دولت فرانسه به مديريت بحران شيوع کرونا محدود نشده است و براساس گزارش روز جمعه شبکه تلويزيوني فرانس ۲۴ ماري لوپن رهبر جبهه ملي فرانسه، در حال انتشار کتابي موسوم به  «کتاب سياه» درباره دروغگويي دولت امانوئل مکرون رئيس جمهوري فرانسه و محکوميت اين دولت در جريان مديريت بحران کرونا به منظور افزايش آگاهي عمومي است.

به گزارش روزنامه فرانسوي لوپوئن، براساس نتايج نظرسنجي بين المللي در هفته گذشته، مکرون با انتقاد بيشتري در مقايسه با همتايان اروپايي خود در زمينه مديريت بحران کرونا مواجه بوده است.

اين نظرسنجي که براساس شدت وخامت بحران شيوع کرونا در ميان هفت کشور اروپايي و ميزان نارضايتي و بدبيني مردم آن کشور از سوي موسسه ايپسوس انجام شده است نشان داد؛ دولت فرانسه با ۶۲ درصد، بيشترين آمار نارضايتي را به خود اختصاص داده و پس از آن نيز ايتاليا با ۴۵ درصد و انگليس ۳۹ درصد نارضايتي در رتبه هاي بعدي قرار مي گيرند.

طبق آمار اعلام شده تاکنون، از ابتداي شيوع کرونا در فرانسه، ۱۷۶ هزار و ۷۹ نفر به کرونا مبتلا شده اند. از اين تعداد ۲۶ هزار و۲۳۰ نفر جان خود را از دست داده اند. ۵۵ هزار و ۷۸۲ نفر هم از بيماري همه گير کوويد-۱۹ بهبود يافته اند.سوداوئست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: