کد خبر: ۲۵۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 08
در ‌گفت‌وگوی تلفنی تصریح شد که روسیه و آلمان هیچگاه میهن دوستان آلمانی را از یاد نمی‌برند که با رژیم آلمان نازی مبارزه کردند
شفاآنلاین>اجتماعی>رئیس جمهوری روسیه با صدر اعظم آلمان و نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اقدامات این کشور در مقابله با کرونا و پیروزی شوروی در جنگ دوم جهانی تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش شفاآنلاین،دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هفتاد و پنجمین سالروز آزادسازی اروپا و جهان از فاشیسم را به یکدیگر تبریک گفتند. 

در ‌گفت‌وگوی تلفنی تصریح شد که روسیه و آلمان هیچگاه میهن دوستان آلمانی را از یاد نمی‌برند که با رژیم آلمان نازی مبارزه کردند. 

در ادامه خاطرنشان شد که روسیه و آلمان در حل بسیاری از مسائل مهم بین‌المللی شریک همدیگر هستند و مصمم به توسعه روابط دوجانبه در مسیر سازنده هستند.

پوتین و مرکل همچنین درخصوص اوضاع پیرامون انتشار همه گیری ویروس کرونا تبادل نظر کرده و بر عزم متقابل برای کمک به یکدیگر و همکاری در مقابله با انتشار این ویروس تاکید کردند. 

کاخ کرملین امروز همچنین از گفت وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین با بنیامین نتانیاهو خبر داد که به ابتکار نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفت. 

پوتین و نتانیاهو به یکدیگر به مناسبت سالگرد پیروزی در جنگ دوم جهانی تبریک گفتند و رئیس جمهوری روسیه برای کهن سربازان روس مقیم سرزمین‌های اشغالی آرزوی موفقیت و سلامتی کرد. 

در گفت وگوی تلفنی بر اهمیت حفظ ‌واقعیت‌های جنگ دوم جهانی و مقابله با تلاش‌های بازنگری در نتایج این رویداد و جعل آن تاکید شد.

نتانیاهو به سهم تعیین کننده ارتش سرخ شوروی در آزادسازی اروپا و قلع و قمع فاشیسم (آلمان نازی به رهبری آدولف هیتلر) اشاره کرد. 

در ادامه این مذاکره تلفنی، پوتین و نتانیاهو درخصوص مبارزه با شیوع کرونا گفت وگو کرده و یکدیگر را از اقداماتی که برای مقابله با این بیماری عفونی بکار گرفته شده است مطلع کردند.

علاوه بر آن پوتین و نتانیاهو درخصوص مسائل دوجانبه و موضوعات مربوط به اوضاع سوریه گفت‌وگو کردند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: