کد خبر: ۲۵۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 07
سازمان جهانی بهداشت می گوید در حال گفت و گو با چین است تا برای بررسی چگونگی گسترش ویروس کرونا در این کشور یک گروه جدید تحقیقاتی به آنجا اعزام کن
شفاآنلاین>سلامت>وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن به ابتکار همکاری های بین المللی سازمان بهداشت جهانی می پیوندد و همراه با جامعه جهانی، به کار پژوهش و تولید تجهیزات پزشکی مربوط به ویروس کرونا سرعت می بخشد.

به گزارش شفاآنلاین، پیش از این تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان بهداشت جهانی از راه اندازی ابتکار همکاری های بین المللی خبر داده و نسبت به پیوستن چین به این طرح اظهار امیدواری کرده بود.

هوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در این ارتباط اعلام کرد کشورش قاطعانه از ایفای نقش برتر سازمان بهداشت جهانی در مبارزه با کرونا حمایت می کند، از ابتکارات و پیشنهادات این سازمان به منظور سرعت بخشیدن به کار پژوهش، تولید و توزیع برابر واکسن و داروهای کووید-۱۹ استقبال کرده و در این ابتکار مشارکت می کند.

اظهارات این مقام وزارت خارجه چین در حالی است که سازمان جهانی بهداشت می گوید در حال گفت و گو با چین است تا برای بررسی چگونگی گسترش ویروس کرونا در این کشور یک گروه جدید تحقیقاتی به آنجا اعزام کند.

آمریکا و چین در مورد منشاء ویروس کرونا اتهاماتی رد و بدل کرده اند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است که امکان دارد منشاء شیوع این ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین بوده باشد چین این ادعا را رد می کند و می گوید برای این ادعا هیچ گونه مدرکی وجود ندارد.

"ماریا وان کرکووه" رئیس فنی برنامه فوریت های سلامت سازمان جهانی بهداشت روز گذشته /چهارشنبه/ طی یک کنفرانس خبری گفت در مورد اعزام یک تیم کارشناسی دیگر برای بررسی اینکه «در ابتدا چه اتفاقی افتاد» مذاکراتی با چین در جریان است.

او همچنین به گزارش هایی مبنی بر اینکه یک بیمار ذات الریه در فرانسه که نمونه او در ۲۷ ماه دسامبر گرفته شده بود به ویروس کرونا مبتلا بوده اشاره کرد فرانسه اولین مورد ابتلای خود را در روز ۲۴ ژانویه (یعنی ۲۸ روز بعد) اعلام کرد.

وان کرکووه اشاره کرد که ممکن است یک مبتلا به این ویروس در ماه دسامبر از ووهان به مناطق دیگر سفر کرده باشد اما افزود «نمی خواهم گمانه زنی کنم.» او گفت مهم است که در این مورد تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید ۱۹ برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

داده های گرد آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا نشان می دهد که تعداد موارد تائید شده ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد فراتر رفته است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: