کد خبر: ۲۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۳ - 2014June 22
شفا آنلاین:مسئول گروه طب مادر و جنین بیمارستان شریعتی با اشاره به اینکه 10 درصد از بارداری ها در کشور پرخطر است، گفت:استعمال دخانیات، دیابت، کم تحرکی، چاقی، استرس و بارداری پس از 35 سالگی از عواملی است که خطر بارداری را افزایش می دهد.
به گزارش شفا آنلاین،شهلا سادات جمالی امروز در نشست خبری برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران که در بیمارستان شریعتی برگزار شد،افزود:با توجه به افزایش سن ازدواج در کشور حاملگی پر خطر در مادرانی که درسنین بالا باردار می شوند بیشتر دیده می شود.

وی تصریح کرد:10 درصد از بارداری هایی که در کشور انجام می شود از نوع پرخطر است که با سقط، مرده زایی و زایمان زودرس می تواند همراه باشد.

وی اظهار کرد:سبک زندگی، چاقی، عدم تحرک، اضافه وزن و استعمال سیگار حاملگی های پر خطر را افزایش داده است.

جمالی اظهار داشت:حاملگی پرخطر در بین زنان روستایی و شهری تفاوتی ندارد.

وی در مورد اینکه شرایط محیطی و تغییر سبک زندگی بر افزایش زایمان های پرخطر تأثیرگذار بوده گفت: هنوز مطالعه ای نشده که نشان دهد شرایط محیطی مانند امواج چقدر خطرناک است یا سقط جنین را افزایش داده یا اینکه مرده زایی را بیشتر کرده است.

مسئول گروه طب مادر و جنین بیمارستان شریعتی ادامه داد: در حال حاضر تغذیه زنان از شرایط خوبی برخوردار است اما تحرک و فعالیت بدنی کم بر روی دیابت بارداری تأثیرگذار بوده و آن را افزایش داده است.

وی اضافه کرد:ابتلا به سندروم دان مربوط به سن مادر است که برای غربالگری این ناهنجاری جنینی اقدامات بسیار خوب پیشگیرانه در مراکز درمانی و بیمارستانی در کشور صورت گرفته است .

وی ادامه داد:آمینوسنتز (بررسی مایع جنینی و کشت کروموزم در محیط آزمایشگاه ) یکی از روش های غربالگری سندروم دان و بررسی ناهنجاری های جنینی است که در حال حاضر چند سال است که در کشور انجام می شود.

مسئول گروه طب مادر و جنین بیمارستان شریعتی یاد آور شد : تشخیص و غربالگری ناهنجاری جنینی در هفته 11 تا 16 بارداری صورت می گیرد و برای غربالگری سندرم دان در هفته 20 بارداری است که با آزمایش پیشرفته می توان پی به بیماری برد.

وی ادامه داد: سونوگرافی رنگی از دیگر تکنولوژی هایی است تمامی اعضای بدن جنین در نهایت دقت مورد بررسی قرار می دهد.

در این نشست دکتر فاطمه سروی دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران نیز گفت:سونوگرافی مغز و قلب جنین، سلول های بنیادی و نقش آن در جراحی زنان و زایمان و استفاده از لیزر درمانی از موضوعات مورد بحث و بررسی در این کنگره محسوب می شود.

وی افزود:سلول درمانی پژوهشکده رویان در سطح بین المللی مطرح است و بیمارستان شریعتی نیز در خون و آنکولوژی از جایگاه بالایی برخوردار است .

سروی در خصوص درمان های کمک باروری در کشور گفت: در حال حاضر تمامی روش های کمک باروری در کشور همانند سایر کشورهای پیشرفته جهان است.

سروی همچنین افزود:این کنگره به همکاری انجمن متخصصین زنان و مامایی و دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه های سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود:در این کنگره آخرین روش ها علمی کمک باروری به مخاطبان ارایه خواهد شد .

چهارهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در روزهای 22 تا 25 مهر ماه در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: