کد خبر: ۲۵۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 05
با کاهش خطرات ناشي از شيوع کرونا، مسلمانان در تايلند امکان آن را يافته اند که فريضه نماز را در مساجد انجام دهند
شفاآنلاین>اجتماعی>دفتر شيخ‌الاسلام تايلند به مسلمانان اين کشور اجازه داده است روز جمعه فريضه نماز را در مساجد ضمن رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي و زدن ماسک، ادا کنند.

به گزارش شفاآنلاین، برگزاري نماز در مساجد تايلند از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) ممنوع اعلام شد تا از شيوع ويروس کرونا جلوگيري شود.

حال با کاهش خطرات ناشي از شيوع کرونا، مسلمانان در تايلند امکان آن را يافته اند که فريضه نماز را در مساجد انجام دهند.

در همين حال، مساجد يا مقام هاي بهداشت و درمان موظف شده‌اند در ورودي مساجد ژل شست و شوي دست عرضه کنند. نمازگزاران نيز مجاز نيستند از دستشويي مساجد به طور همزمان استفاده کنند.

بعلاوه، مساجد بايد قبل و بعد از نماز جمعه، پاکيزه و ضدعفوني شود. هواکش ها بايد خاموش باشد و نمازگزاران يک تا دو متر از هم فاصله داشته باشند.

نمازگزاران اجازه ندارند با يکديگر دست دهند و همديگر را در آغوش کشند. همچنين افرادي که سرفه مي کنند، گلودرد يا آبريزش بيني دارند، اجازه ورود به مساجد را ندارند.

تمامي مراسم مذهبي و اعياد پس از روزه داري نيز در تايلند ممنوع اعلام شده است.

تاکنون ۲ هزار و ۹۸۷ نفر در تايلند به کوويد – ۱۹ مبتلا شده‌اند. از اين تعداد، ۲ هزار و ۷۳۹ نفر بهبود يافته و ۵۴ نفر فوت کرده‌اند.

ويروس کرونا موسوم به کوويد - ۱۹  اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چين گزارش شد. ابتدا از اين بيماري به عنوان ذات الريه نام برده مي‌شد، اما کميسيون ملي بهداشت چين ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دي ماه ۹۸) به صورت رسمي شيوع اين ويروس را در چين اعلام کرد.  

 تدروس آدهانوم مدير کل سازمان جهاني بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسي خبري تاکيد کرد: اگرچه واژه «همه‌گير» به دليل حساسيتي که دارد نبايد بدون دقت مورد استفاده قرار گيرد اما ارزيابي‌هاي اين سازمان ويروس کرونا را همه‌گير جهاني شناسايي و اعلام مي‌کند.خبرگزاري تايلند (تي‌ان‌اي)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: