کد خبر: ۲۵۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 05
نویسنده: گرو فون راندو
جو حاکم که مخلوطی از ترس از سلامت و طبقه زدایی اجتماعی و حتی "فروپاشی" کشور می باشد، بسیار حساس است. به محض اینکه شهروندان اجازه یابند آزادانه به خیابان ها بروند، دولت باید تمام توان خود را برای جلوگیری از وقوع جرقه ای برای انفجار این بشکه باروت به کار ببرد
1. از اواسط ماه مارس در فرانسه، هر کسی که خانه اش را ترک کرده مجبور بوده یک بیانیه امضا شده همراه داشته باشد و هواخوری فقط به مدت یک ساعت در روز و در شعاع یک کیلومتری منزل امکان پذیر بوده است. از شدت این محدودیت ها در 11 ماه مه اندکی کاسته خواهد شد.

2. دولت فرانسه انتظار دارد که تولید ناخالص داخلی امسال هشت درصد کاهش یابد.

 شرکت های بزرگی مانند ایرفرانس یا تولیدکنندگان خودرو احتمالاً با کمک دولت یا از طریق ملی شدن جان به در خواهند برد. اما در حالی که طبقه متوسط تحت فشار زیادی خواهد بود، بسیاری از مشاغل کوچک یا مستقل مانند سوپرمارکت های کوچک یا میوه فروشی ها بیشترین آسیب را متحمل خواهند شد. شمار این گونه مشاغل در فرانسه بسیار زیاد است.

3. این سرنوشت به ویژه کافه ها و رستوران ها را تهدید می کند. بنا به گزارش نشریه لوپاریزین، تخمین زده می شود که 40 درصد از مجموع تقریبا 206800 مشاغل کوچک نمی توانند از این بحران جان سالم به در ببرند. در این صورت بیش از 300 هزار کارمند از کار برکنار می شوند.

4. بسیاری از مشکلات اجتماعی فرانسه در بحران کرونا با سایر کشورها مشترک است. مشکلاتی از قبیل کار پاره وقت، مرخصی بدون حقوق، نبود تعطیلات تابستانی، افزایش استرس و خشونت های خانگی و همچنین خطراتی که به ویژه در کمین آن افرادی است که مجبورند برای اندکی پول کار کنند، مختص فرانسه نیستند.

 اما از آنجا که این کشور حتی پیش از شیوع پاندمی چند پاره شده بود، فشار کنونی وارده بر فرانسه باعث ایجاد نارضایتی و انرژی های پنهانی است که امکان دارد طی ماه های آینده تخلیه شوند.

5. اگرچه به نظر می رسد رئیس جمهور این وضعیت را جدی گرفته، اما نتوانسته واکنش مناسب ودرخوری نشان دهد. نظرسنجی ها تصویری از عدم اعتماد گسترده به سردمداران قدرت نشان می دهند، اگرچه خود رئیس جمهور و نخست وزیر وی در نتیجه تبلیغات فراوان محبوبیت خود راافزایش داده اند. اما حتی سخنان و وعده های ماکرون نیز نتوانسته این وضعیت را بهبود ببخشد.

6. جو حاکم که مخلوطی از ترس از سلامت و طبقه زدایی اجتماعی و حتی فروپاشی کشور می باشد، بسیار حساس است. به محض اینکه شهروندان اجازه یابند آزادانه به خیابان ها بروند، دولت باید تمام توان خود را برای جلوگیری از وقوع جرقه ای برای انفجار این بشکه باروت به کار ببرد. دي سايت (آلمان)
منبع: اداره کل رسانه های خارجی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: