کد خبر: ۲۵۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 03
تا زماني که تراکنش بانکي و واريز پول به حساب تان از سمت بانک به شماره تلفن تان اعلام نشده است از تحويل کالا خودداري کنيد
شفاآنلاین>اجتماعی>رئيس پليس پيشگيري پايتخت از انجام تراکنش های جعلی توسط کلاهبرداران در خرید و فروش های اینترنتی خبر داد و بر لزوم هوشیاری در معاملات و رعايت ارکان صحت معاملات، تاکید کرد. 
 
به گزارش شفاآنلاین،سردار کيوان ظهيري، گفت: با توجه به دستاوردهاي علم نوين و بستر سازي گفت و گو در فضاي مجازي و امکان درج آگهي فروش در اين فضا و همچنين دستيابي آسان به مشتري، تعدادي از شهروندان تمايل دارند براي خريد و يا فروش اجناس و کالاهاي دست دوم مشخصات کالا را در فضاي مجازي درج کنند.

اين مقام ارشد انتظامي گفت: گاهي افرادي که مدعي خريد کالا هستند پس از گفت و گو با فروشنده و اعلام قطعي قيمت در قرار ملاقات مدعي واريز وجه به شماره کارت فروشنده مي شوند، معمولا اين افراد از پايانه ساتنا که مدت زمان طولاني تري براي واريز بانکي نياز دارند استفاده مي کنند و با نشان دادن رسيد جعلي مدعي مي شوند که از پايانه ساتنا وجه کالا را واريز کرده اند و پس از گذشت چندساعتي مبلغ کالا واريز می شود.

رئيس پليس پيشگيري پايتخت با تاکيد بر اينکه تا زمان واريزي وجه کالا از تحويل آن اجتناب کنيد، تصريح کرد: گاهي کلاهبرداران در حضور خريدار از پايانه ساتنا استفاده مي کنند ولي پس از تحويل گرفتن کالا و دور شدن از محل، تقاضاي انتقال به حساب فروشنده را لغو کرده و فروشنده بعد از 24 ساعت که پول به حسابش واريز نمي شود از گرفتار شدن در دام اين کلاهبرداري مطلع مي شود.

ظهيري با اشاره به اينکه تعدادي از کلاهبرداران تراکنش هاي جعلي به فروشندگان کالا ارائه مي دهند، تاکيد کرد: تا زماني که تراکنش بانکي و واريز پول به حساب تان از سمت بانک به شماره تلفن تان اعلام نشده است از تحويل کالا خودداري کنيد.

وي با اشاره به اينکه کلاهبرداري در فضاي مجازي صرفا از سوي خريداران انجام نمي شود بلکه گاهي فروشندگان از خريداران کالا کلاهبرداري مي کنند، تصريح کرد: با بررسي پرونده اي ارجاعي به پليس، گاهي ديده مي شود شهروندان با مراجعه به کلانتري ها اظهار مي کنند قصد خريد کالا در فضاي مجازي را داشتند و مبلغي را به عنوان بيعانه به حساب فروشنده واريز کرده اند ولي فروشنده پس از واريزي وجه، ديگر پاسخگوي تلفن وي نبوده و از تحويل و يا استرداد وجه امتناع مي ورزد.

رئيس پليس پيشگيري پايتخت با تاکيد بر اينکه با هوشياري شهروندان مي توان از وقوع اين نوع جرايم جلوگيري کرد، از شهروندان خواست: پس از اطلاع از مشخصات کالا در فضاي مجازي، خريد و فروش کالا را در فضاي حقيقي و با رعايت ارکان صحت معاملات انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: