کد خبر: ۲۵۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 27
در نخستین لحظات افطار توصیه می‌شود مایعات گرم مثل چای یا آب گرم مصرف شود، بعد از گذشت زمان افطار نوشیدن تدریجی مایعات سرد مانعی ندارد
شفاآنلاین>سلامت> یکی از کارشناسان تغذیه ضمن توصیه به خودداری از مصرف مواد غذایی که از بیرون از منزل تهیه می‌شود گفت: در صورتی که مردم زولبیا و بامیه را از بیرون از منزل تهیه کردند حتماً قبل از مصرف آن را در دمای 70 درجه سانتیگراد حرارت‌دهی کنند تا آلودگی‌های احتمالی آن رفع و به نوعی سالم‌سازی شود.

به گزارش شفاآنلاین، محمد حضوری ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان عنوان کرد: رمضان امسال با سال‌های گذشته تفاوت دارد و ضروری است همگی نکات بهداشتی لازم را در راستای حفاظت از سلامت خود و دیگران در برابر بیماری کرونا رعایت کنند.

وی اضافه کرد: رژیم غذایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بسیار مهم است ولی باید به این مسئله توجه داشت که رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید-19 از هر چیزی مهم‌تر است.

این متخصص تغذیه ادامه داد: توصیه می‌شود مردم از مصرف غذاهایی با قابلیت جذب قند بسیار بالا در ماه رمضان پرهیز کنند.

حضوری افزود: مصرف آب زیاد در وعده‌های سحری و افطاری می‌تواند باعث ایجاد سوء هاضمه در فرد شود.

وی ضمن تأکید بر پرهیز از مصرف مایعات سرد هنگام افطاری عنوان کرد: در نخستین لحظات افطار توصیه می‌شود مایعات گرم مثل چای یا آب گرم مصرف شود، بعد از گذشت زمان افطار نوشیدن تدریجی مایعات سرد مانعی ندارد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: همچنین به مردم توصیه می‌شود از مصرف مواد غذایی که از بیرون تهیه می‌شوند و امکان حرارت‌دهی آن‌ها در منزل وجود ندارد پرهیز کنند.

حضوری تصریح کرد: در صورتی که مردم قصد تهیه زولبیا و بامیه از بیرون منزل را دارند توجه داشته باشند که آن را از جاهایی تهیه کنند که به صورت بسته‌بندی شده عرضه می‌شود و با هوای محیط در ارتباط نیست، حتماً بعد از انتقال به منزل ظرف آن را عوض کنند و قبل از مصرف نیز آن را در دمای 70 درجه سانتیگراد حرارت‌دهی کنند تا آلودگی‌های احتمالی آن رفع و به نوعی سالم‌سازی شود.

وی اضافه کرد: مصرف مواد خوراکی حاوی «ویتامین A» نیز توصیه می‌شود چون این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

این متخصص تغذیه ضمن توصیه به مصرف مداوم سبزیجات و میوه‌ها به منظور پیشرفت و بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن اذعان کرد: قبل از مصرف سبزیجات و میوه‌ها حتماً آن‌ها را با مواد شست‌وشو دهنده و مواد ضدعفونی کننده ویژه مواد خوراکی شست‌وشو دهید.

حضوری ادامه داد: لازم توجه است که نمک تأثیر خاصی بر از بین بردن ویروس کووید-19 ندارد ولی سرکه می‌تواند برای شست‌وشوی سبزیجات و میوه‌ها به منظور پاکسازی آن‌ها از ویروس مناسب باشد. فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: