کد خبر: ۲۵۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 23
زنان از نظر بیولوژیکی و روانی زودتر و در دوره های کوتاه تر نسبت به مردان به مسکن ها وابسته می شوند. برای همین، پزشکان باید در تجویز داروهای مخدر به عنوان اولین راه حل درد برای زنان با احتیاط استفاده کنند
شفاآنلاین>سلامت>فقط در سال گذشته، بیش از 59 میلیون نسخه برای مسکن ها در امریکا نوشته شده است، این یعنی هر فردی به اندازه یک بطری می تواند از این مسکن ها داشته باشد. طبق گزارشات، 2 میلیون نفر به قرص های مسکن معتاد هستند. مصرف بیش از حد دارو علت اصلی مرگ ناگهانی است و تقریباً نیمی از این داروها را  داروهای مسکن تشکیل می دهند.

به گزارش شفاآنلاین،این بدان معنی نیست که مصرف داروهای مخدر همیشه موجب اعتیاد می شود. بی شک، مصرف صحیح این داروها بخش مهمی از دوره درمان شما را شامل می شوند.

متخصصان می گویند زنان با توجه به عوامل اجتماعی و بیولوژیکی منحصر به فرد، اغلب در مصرف مسکن آسیب پذیرتر از مردان هستند. هورمون های زنان باعث می شود که بیشتر از مردان نسبت به اثرات مسکن حساس باشند.

 به علاوه، طبق جدیدترین آمارهای موسسه ملی بهداشت، زنان به احتمال زیاد ممکن است که  برای کنترل وزن، مبارزه با خستگی مفرط، مقابله با درد و خوددرمانی مشکلات روحی و روانی شان از داروهای تجویز شده استفاده نادرست کنند.

 این اثرات از آن چیزی که فکر می کنید حتی بدتر است، 15.8 میلیون زن در سال گذشته سو مصرف مواد را تأیید کردند که از این تعداد 4.6 میلیون نفر از آنها گفتند که از داروهای تجویزی سوء استفاده کرده اند.

بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که در مورد نحوه استفاده از این داروهای قدرتمند آگاهانه عمل می کنید؟

مواردی که در ادامه اشاره می شود لازم است که درباره زنان و مسکن ها بدانید.

احتمال ابتلا زنان به اعتیاد بیشتر است

زنان و مسکن ها به لطف چندین عامل منحصر به فرد برای بدن و موقعیت های ما یک طوفان کامل هستند: اول، زنان بیشتر احساس درد می کنند، زیرا زنان گیرنده های عصبی بیشتری نسبت به مردان دارند.

 مورد بعدی، زنان احتمالاً در مورد درد با پزشکان صحبت می کنند و نسبت به تمایل داشتن برای مدیریت استرس، اضطراب و درد، محتاط تر عمل می کنند. 

پزشکان غالباً ابتدا این نگرانی ها را با یک نسخه تجویز می کنند. براساس گزارشات، پزشکان برای زنان در هنگام بروز علائم یکسان، بیشتر از مردان داروهای مسکن تجویز می کنند.

مشکل دیگر این است که پزشکان غالباً فراموش می کنند که زنان از نظر بیولوژیکی با مردان برابر نیستند. با وجود این واقعیت که زنان به طور کلی کوچکتر هستندو به اثرات داروهای ضد درد حساس تر هستند.

همچنین، زنان از نظر بیولوژیکی و روانی زودتر و در دوره های کوتاه تر نسبت به مردان به مسکن ها وابسته می شوند. برای همین، پزشکان باید در تجویز داروهای مخدر به عنوان اولین راه حل درد برای زنان با احتیاط استفاده کنند.

مسکن ها می توانند یک داروی دروازه ای ورود برای اعتیاد به هروئین باشند

طبق گزارشات، از هر 5 زن معتاد هروئین، چهار نفر می گویند که این داروها را با داروهای ضد درد یا همان مس‌کن ها شروع کرده اند. این کانال ارتباطی بین دفتر به خیابان به تغذیه  کامل همه گیری اعتیاد مواد مخدر اعم از قانونی و غیر قانونی کمک کرده است.

 توجه داشته باشید این بدان معنا نیست که هر زنی که پس از زایمان اکسی کانتین پس از زایمان دریافت می کند، منجر به کشیده شدن او به سمت هروئین می شود.

شما به سادگی نمی توانید مسکن ها را ترک کنید

حتی اگر داروهای مسکن ضد درد را دقیقاً طبق دستورالعمل استفاده می کنید، باز هم امکان وابستگی به آنها وجود دارد. به این معنی که وقتی آنها را ترک می کنید - چه بخاطر اینکه نسخه شما تمام شده است یا به دلیل اینکه فقط می خواهید جلوی آنها را بگیرید - ممکن است اثرات ترک را تجربه کنید.

 در پایان احساس می کنید که دچار آنفولانزا، خستگی، حالت درد بدن و حتی تب شدید هستید. اما هر چه بیشتر از دارو استفاده کنید، واکنش بدن شما شدیدتر خواهد بود، از جمله استفراغ، اسهال، بی خوابی و درد شدید. برای کنار گذاشتن دارو با دکتر مشورت کنید.

به پزشکانی با سابقه برای درمان مراجعه کنید

اگر از دردهای مزمن رنج ببرید. ارزشش را دارد که به دنبال دکتری با تجربه در این زمینه بگردید. حتی اگر در منطقه ای که زندگی نمی کنید چنین دکتری پیدانمی کنید، باز هم در جاهای دیگر بگرید و به اندازه کافی سوال کنید.

گاهی اوقات ریشه درد در جایی دیگر است و نیاز دارید از نظر روانی معالجه شوید.

گاهی اوقات درد خبر از وجود مشکلی می دهد. به جای اینکه فکر کنید که درد یک مسئله است علت آن را پیدا کنید و مشکل را برطرف کنید.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: