کد خبر: ۲۵۵۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 21
این کیت تشخیص متانول می‌تواند به تشخیص الکل‌های تقلبی و حاوی متانول کمک کند
شفاآنلاین>سلامت>محققان یکی از واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی توانستند کیت تشخیص سریع متانول را تولید کند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر آراز استادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان که در زمینه تولید کیت‌های آزمایشگاهی فعال است، درخصوص کیت تولیدشده توضیح داد: این کیت تکنیکی ساده بوده و می‌تواند در زمان کمتر از پنج دقیقه متانول را در نمونه مورد نظر شناسایی کند.

وی افزود: متانول مایع نوعی الکل بوده و برای مصارف صنعتی تولید می‌شود که اگرچه با داشتن خاصیت ضدعفونی و پاک‌کنندگی شناخته می‌شود، اما علاوه بر ضعیف‌تر بودن قابلیت آن در مقابل اتانول، برای انسان بسیار سمی است.

 استادی گفت: از این رو تمامی مواد الکلی که به‌صورت مستقیم در تماس با پوست، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش انسان هستند باید عاری از متانول باشند و کیت حاضر در تشخیص متانول در مایعات کمک می‌کند.

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه این واحد دانش‌بنیان توانایی تولید ۶ هزار کیت در ماه را دارد، اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار قادریم این ظرفیت را تا سه برابر افزایش دهیم.

وی در ادامه افزود: هر بسته‌بندی ۱۰ تستی این کیت ۷۵ هزار تومان قیمت دارد و در حال حاضر برای ۱۲ استان کشور کیت نمونه آن ارسال شده تا ثبت سفارش آن صورت گیرد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، این کیت تشخیص متانول می‌تواند به تشخیص الکل‌های تقلبی و حاوی متانول کمک کند.

 این کیت در حال حاضر در بسته‌بندی ۱۰ تستی ارائه شده است و افراد می‌توانند با استفاده از این کیت بدون احتیاج به امکانات آزمایشگاهی و در زمان کمتر از ۵ دقیقه از اصالت اتانول اطمینان حاصل کنند. تکنیک مورد استفاده در کیت بسیار ساده است و تمامی مواد و تجهیزات مورد نیاز برای انجام آزمایش در آن لحاظ شده است. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: