این شبکه صرفا بستری کارآمد برای برقراری رشته ارتباطی مدرسه و دانش آموز است و بهره برداری از آن و به ثمر رسیدن تلاشهای انجام شده برای ارتقا و تحول نظام تعلیم و تربیت متناسب با شرایط فعلی (که احتمالا تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت
شفاآنلاین>اجتماعی>وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی دستوری به معاونین، بر "راهبری و هدایت شبکه آموزشی دانش آموز در دو مقطع ابتدایی و متوسطه" تاکید کرد.
به گزارش شفاآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شبکه آموزشی دانش آموز شاد با همکاری و پیگیری مستمر مجموعه همکاران وزارت و گروه فنی و پشتیبانی به بهره برداری رسیده و در حال حاضر توسط مجموعه گسترده خانواده تعلیم و تربیت در سراسر کشور در حال نصب و بهره برداری است.
این شبکه صرفا بستری کارآمد برای برقراری رشته ارتباطی مدرسه و دانش آموز است و بهره برداری از آن و به ثمر رسیدن تلاشهای انجام شده برای ارتقا و تحول نظام تعلیم و تربیت متناسب با شرایط فعلی (که احتمالا تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت) و نیز ایام پساکرونا، مستلزم هوشمندی، اندیشه ورزی و بهره گیری از نظرات صاحبان خرد در حوزههای مختلف تعلیم و تربیت در عین فعالیت و مدیریت جهادی است.
بر اساس این گزارش، وزیر آموزش و پرورش در ابلاغی دستوری "راهبری و هدایت شبکه آموزشی دانش آموز در دو مقطع آموزش ابتدایی و متوسطه را مطابق محورهای زیر به رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی و علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه محول کرد.
در این گزارش آمده است؛ محورهای مدیریتی این ابلاغ دستوری شامل؛ آشنایی تفصیلی و تسلط بر تمام ابعاد مدیریتی،آموزشی، پشتیبانی و امکانات مجموعه، مدیریت لازم برای نصب، کسب آموزشهای لازم و بهره برداری بهینه توسط تمامی زیرمجموعه آموزشی اعم از کارکنان ستادی، مدیران استانی، شهرستانی و مناطق، کادر آموزشی مدارس، معلمان و دانش آموزان، نظارت دقیق و مستمر بر ایجاد و تشکیل کلاسها با مشارکت دانش آموزان، معلمان و سایر عوامل مشابه فضای حقیقی، تعمیم حداکثری الزامات حقوقی و قانونی فضای کلاس حقیقی به کلاس مجازی برای تضمین مشارکت حداکثری، بهره گیری از ظرفیت شبکه و فناوریهای داده کاوی برای الکترونیکی و برخط نمودن فرایند نظارت و ارزیابی شاخصهای آموزشی( مانند کیفیت تدریس، محتوا و مهارت دانش آموزان و معلمان) در سطوح مختلف (ستاد، ادارت کل و مناطق)، اجرای تمامی امور لازم برای افزایش بهره وری نظام تعلیم و تربیت با استفاده از شبکه ایجاد شده است.
همچنین محورهای محتوایی ابلاغ شده از سوی وزیر آموزش و پرورش شامل اخذ بازخوردهای مستمر از کاربران به خصوص والدین و معلمان و تامین محتواهای متنوع متناسب با نیازها و شرایط گوناگون مخاطبان، برنامه ریزی و تلاش برای آموزش والدین برای ایفای نقش همکارمعلم در کنار دانش آموزان، برنامه ریزی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای استمرار بهره برداری از شبکه ایجاد شده در آینده به خصوص در ایام پساکرونا، برنامه ریزی برای تحقق اهداف نهایی آموزش با هدایت اوقات فراغت دانش آموزان و ایجاد مهارتهای تعامل، همکاری و حل مساله در آنها با استفاده از امکانات شاد، برنامه ریزی برای تعریف فرایندها، تولیدمحتوی و جلب مشارکت بیشتر خانواده و والدین در فرایند آموزش متناسب با ایام قرنطینه و حضور دائم دانش آموز و والدین در منزل است.
وزیر آموزش و پرورش در ابلاغ این دستور به معاونین مربوطه بر ارائه گزارش کمی از قبیل تشکیل کلاسها و مشارکت مخاطبان به صورت روزانه و گزارش موارد محتوایی و اندیشگی حداکثر به صورت هفتگی تاکید کرده است.