کد خبر: ۲۵۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 03
زالی تاکید کرد؛
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، بر نقش کلیدی غربالگری در ریشه کنی ویروس کووید ۱۹، تاکید کرد.

شفاآنلاین>سلامت>علیرضا زالی، در نشستی که با حضور نماینده تام الاختیار ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه و معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به بحث غربالگری و نقش کلیدی ستاد کل نیروهای مسلح در این اقدام، بر لزوم ایجاد همگرایی و اشتراک کار بین معاونان بهداشتی و این ستاد تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین:زالی ، استفاده از ظرفیت‌ها در غالب محله محوری برای غربالگری و پیاده سازی ابعاد بهداشت محیطی که بخشی از آن با کمک مجموعه عزیزان در حوزه سلامت شهرداری در حال پیگیری است، بسیار مهم دانست و افزود: در مجموعه محله‌ها باید تمشیت هایی صورت گیرد تا نیروهای داوطلب مستقر در محله‌ها هم در ارائه خدمات تفصیلی، شناسایی، حمایتی و مساعدت‌های مورد لزوم سهمی چشمگیر داشته باشند، به این معنا که هر محله را به گروهی بسپاریم تا تمامی مشکلات محیطی، بهداشتی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و حمایتی خانواده‌ها را رسیدگی کنند؛ البته در همین راستا مجموعه سلامت یار شکل گرفته است.

زالی در این دیدار از تشکیل ستاد نظارتی محله محوری با مسئولیت نظارت EOC شهرداری تهران نیز خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران، ضمن تاکید بر اهمیت ریل گذاری راهبرد هر خانه یک پایگاه سلامت برای گذر از این بحران، بر لزوم بهینه سازی ارائه خدمات توسط داوطلبانی که به هر روز به ستاد مراجعه می‌کنند اشاره کرد و گفت: این داوطلبان می‌توانند در طرح محله محوری با معاونت بهداشتی همکاری کنند. در همین راستا کارت شناسایی طراحی کردیم تا از بروز سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

در این دیدار همچنین موضوعاتی از قبیل طرح هر خانه یک پایگاه سلامت و ابعاد به کارگیری یک رابط سلامت به ازای هر ۴۰ خانواده در یک منطقه مورد بررسی قرار گرفت.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: