کد خبر: ۲۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۰۵ تير ۱۳۹۳ - 2014June 26
جراح عمومی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- جراح عمومی با اشاره به این که فتق به دو صورت مادرزادی و اکتسابی است،هشدار داد: در صورت جدی نگرفتن این بیماری با گیر کردن و سیاه شدن روده نیز منجر به مرگ فرد می شود.
دکتر حمیدرضا خورشیدی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع فتق در سنین بالا به علت ضعف جدار عضلات شکم به شکل بیرون زدگی احشای شکمی از کشاله ران نیز ایجاد می شود.

وی ادامه داد:به دنبال ابتلا به فتقT فرد به ویژه هنگام فعالیت بدنی دچار درد شدیدی می شود و از طرفی قسمت احشا که داخل فتق هستند با گیر کردن و با ورود فشار ایجاد عوارض حاد می کند.

وی برجستگی و تورم هنگام فعالیت بدنی و زور زدن را از بارزترین علائم ابتلا به بیماری فتق دانست و گفت: همچنین این بیماری در پسران به علت وضعیت تناسلی در دوران جنینی به مراتب بیشتر از دختران دیده می شود.

 جراح عمومی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: مادران اگر حین تعویض پوشک نوزاد و دفع ادرار یا مدفوع شاهد تورم در ناحیه کشاله ران بودند باید برای انجام اقدامات لازم براي فرزندشان به پزشک مراجعه نمایند.

وی با بیان این که درمان فتق با لاپاراسکوپی و جراحی امکان پذیر است؛هشدار داد: از عوارض جدی نگرفتن این بیماری ترشحات روده ای از کشاله ران است و از طرفی اگر روده گیر کند و سیاه شود احتمال مرگ بیمار نیز وجود دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: