کد خبر: ۲۵۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 31
رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی امدادگران و نجات‌گران هلال احمر به ۲۷۵ نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی ۴۸ ساعت گذشته در ۱۲ استان کشور خبر داد.

شفاآنلاین>اجتماعی>مرتضی سلیمی با ارائه آخرین گزارش حوادث جوی طی ۴۸ ساعت گذشته افزود: در مدت یادشده ۱۲ استان آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان و یزد متاثر از حوادث جوی بوده اند که با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر هموطنان متاثر در ۲۴ شهر و روستا و پنج محورکوهستانی امدادرسانی شده اند.

به گزارش شفاآنلاین:سلیمی ادامه داد: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۱۲ استان یادشده ۲۷۵ نفر از متاثرین حوادث جوی از خدمات متنوع امداد و نجات بهره مند شدند که طی انجام این سلسله عملیات امدادی خدمات اسکان اضطراری به ۶ نفر از آنان ارائه و ۲۹ نفر دیگر از متاثرین حوادث یادشده به مناطق امن منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همچنین در مدت یادشده با استفاده از پمپ های مکنده آب از  ۲۴ منزل مسکونی متاثر از سیل و آبگرفتگی تخلیه و ۹ دستگاه خودروی گرفتار که در آنها شماری از زنان و کودکان نیز حضور داشتند با استفاده از تکنیک های نجات فنی از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

سلیمی توضیح داد: سلسله عملیات امداد و نجات، اسکان و رهاسازی متاثرین از حوادث جوی ۴۸ ساعت گذشته با تلاش ۲۸ تیم امدادی متشکل از ۱۴۰ امدادگر و نجاتگر هلال احمر در ۱۲ استان یادشده انجام شده است.

وی از عموم مردم به ویژه مسافران زمستانی خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای، جوی و اقلیمی و کوهستانی با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر گفت: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.ایرنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: