کد خبر: ۲۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 18
معاون درمان وزیر بهداشت:
شفاآنلاین-معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: لازم است بیمارستان‌ها نسبت به هدفمندی اعتبارات اقدام کنند تا برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت به بهترین نحو اجرا شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد آقاجانی در بیست و پنجمین نشست همایش معاونین توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید کل اعتبار هر بسته طرح تحول نظام سلامت را به بیمارستان‌ها پرداخت کرده و بیمارستان نیز موظف است برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت را بدون کاستی انجام دهد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: لازم است بیمارستان‌ها نسبت به هدفمندی اعتبارات اقدام کنند تا برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت به بهترین نحو اجرا شود.

وی بر ایجاد انگیزه و اشتیاق در کادر درمانی بیمارستان تاکید کرد و گفت: کارانه و اضافه کار پرسنل بیمارستان باید در همان ماه پرداخت شود.

دکتر آقاجانی ضمن تاکید بر این که هر بیمارستانی که دارای سیستم اطلاعات سلامت (HIS) می باشد باید تا پایان خرداد ماه گواهی سپاس را دریافت کند، گفت: بیمارستان‌هایی که فاقد سیستم اطلاعات سلامت (HIS) هستند باید هر چه سریعتر در راه اندازی آن اقدام کنند تا امکان تبادل اطلاعات میان بیمارستان‌ها و ستاد نیز وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به این که هزینه همراه بیمار باید طبق تعرفه مصوب توسط بیمارستان اخذ شود و بیمارستان مکلف است خدمات مصوب را به همراه بیمار ارائه کند، افزود: از همراه بیماران زیر 12 سال نباید هزینه‌ای توسط بیمارستان اخذ شود چرا که از محل اعتبارات برنامه به بیمارستان پرداخت شده است.

دکتر آقاجانی بر توانمند شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارتقاء سطح آزمایشگاه‌های آنها تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها می توانند با آزمایشگاه‌هایی که منع حقوقی ندارند برای انجام آزمایشات، قرارداد منعقد کرده و در مواردی که تعداد آزمایشات پایین است و برای دانشگاه صرفه اقتصادی ندارد، خرید خدمت صورت گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: