کد خبر: ۲۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 18
عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات ایدز ایران در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات ایدز ایران ازشناسایی 26 هزار نفربیمارایدز ی درکشورخبر داد و گفت: نزدیک به 10 درصد این افرادخانم ها و بقیه را مردان تشکیل می دهند.

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر توصیه کرد: افراد به ویژه جوانان باید یاد بگیرند خودشان را در معرض شرایطی که توان کنترل احساسات و رعایت جوانب احتیاط را ندارند، قرار ندهند.

وی با بیان این که افراد باید در معاشرت با دیگران دقت بسیار زیادی داشته باشند در عین حال هشدار داد: زنان یا مردانی که با افراد ناشناس و خیابانی به برقراری روابط جنسی می پردازند در معرض ابتلا به بیماری های مقاربتی نظیر سوزاک، سیفیلیس، تبخال های تناسلی و... نیز قرار دارند.

به گفته متخصص بیماری های عفونی، در صورت برقراری ارتباط جنسی با چنین افرادی امکان ابتلا به ویروس HIV و هپاتیت هم وجود دارد.

وی با تأکید بر عدم برقراری روابط جنسی با افراد ناشناس در عین حال تصریح کرد: حال آن که فردی در شرایط خاصی مجبور به انجام چنین کاری بود استفاده از کاندوم نکته بسیار مهم و ضروری می باشد.

حاجی عبدالباقی خاطرنشان کرد: در صورتی که تماس جنسی از راه معمول یا مقعد باشد فرقی ندارد، در صورت تماس جنسی با یک فرد آلوده و همچنین عدم نحوه صحیح استفاده از کاندوم فرد گرفتار بیماری های مذکور خواهد شد.

وی تأکید کرد: در واقع زنان یا مردان ناشناس و خیابانی بدون هیچ گونه علامت بیماری نظیر زخم و... هستند؛ حال آن که زنان بیشتر این گونه اند، از این رو نباید یک ظاهر سالم و زیبا برای برقراری روابط جنسی گمراه کننده باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران یاد آور شد: تنها نکته شایان تکرار و توجه افراد به ویژه جوانان بر حفظ خود در شرایط خطرناک است زیرا با مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز اختیار کنترل احساسات و غرایز از بین می رود.و...

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: