کد خبر: ۲۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 17
شفا آنلاين-بیماری دیابت از بیماری‌هایی است که هرچه زودتر تشخیص داده شود، جلوگیری از عوارضش راحت‌تر است و دیابت در بیشتر جوامع آنقدر دیر تشخیص داده می‌شود که بیمار در زمان تشخیص کوله باری از عوارض را به همراه دارد.
به گزارش شفا آنلاين،برخی از دیابتی‌ها برخی از مواد غذایی را برای خود مجاز می‌دانند، برای مثال فکر می‌کنند توت خشک کاری به قند ندارد و از آن ها به جای قند استفاده می کنند و چون آن را آزاد می‌دانند، حجمی که از آن استفاده می‌کنند بالاست و گاهی اوقات چای خود را با 10 تا 12 عدد توت می‌خورند.

دیابتی‌ها باید بدانند به همین میزان که میزان شیرینی‌ میوه‌های شیرین را باید بدانند، باید از مقدار نشاسته میوه‌های ترش هم با خبر باشد و آن‌ها را به اندازه مصرف کنند و قند میوه های ترش مانند آلبالو از هلو هم بیشتر است.
 
حدود 80 درصد افراد مبتلا به دیابت نوع دو اضافه وزن دارند و بعضی معتقدند چاق نیستند و فقط شکم شان بزرگ است. در این باره باید گفت بدترین نوع چاقی، چاقی شکمی است که هر 1 کیلوگرم اضافه وزن، 5 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد و این دلیل نمی‌شود که افرادی که لاغر هستند، مبتلا به دیابت نوع دو نشوند یا در خطر کمتری قرار دارند.
برچسب ها: افسانه ، شیرین ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: