کد خبر: ۲۵۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 11
با توجه به اینکه ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی به بهترین شکل ممکن در کشور صورت گرفته، سن امید به زندگی در میان مردان و زنان در کشور افزایش پیدا کرده است
شفاآنلاین>سلامت>مشاور معاون بهداشت گفت: سن امید به زندگی در میان مردان و زنان با ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی در کشور افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت در مدیریت و کاهش خطر و بلایای وزرات بهداشت، با اشاره به دستاورد‌های کشورمان در حوزه بهداشتی اظهار کرد: در حال حاضر با پیشرفت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سال گذشته در حدود ۷۹ میلیون نفر از مردم ایران تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. این به معنی آن است که ۹۷ درصد از مردم زیر پوشش خدمات صندوق‌های بیمه گر قرار دارند.

او ادامه داد: در گذشته به دلیل پایین بودن سطح بهداشت و رسیدگی کم به زنان باردار<Pregnant> به ازای هر یک هزار تولد ۸۲ نوزادان قبل از ۵ سال فوت می‌کردند، اما امروزه این رقم به ۱۳ نوزاد به ازای هر یک هزار تولد زنده کاهش پیدا کرده است.

مطلق تصریح کرد: با ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور سن امید به زندگی مردان از ۵۰ سال به ۷۵ سال و در زنان به ۷۸ سال رسیده است.

تولید ۹۷ درصد از اقلام مورد نیاز دارویی کشور در داخل

مشاور معاون بهداشت در مدیریت و کاهش خطر و بلایای وزرات بهداشت ادامه داد: با تلاش دانشمندان ایرانی در حوزه دارویی ۹۷ درصد از اقلام مورد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود و این مسئله با وجود اعمال تحریم‌های مختلف انجام گرفته است.

او گفت: با ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی میزان مرگ و میر نوزادان در کشور از ۸ و نیم درصد به زیر ۱ درصد کاهش پیدا کرده است که این مسئله بیشتر به دلیل پیشرفت زیاد خدمات نظام سلامت است.

مطلق یادآوری کرد: در حال حاضر تعداد پزشک به ازای هر یک هزار نفر جمعیت ۱.۴ است. از نظر تولید علم در جهان رتبه ۱۶ را در اختیار داریم و در بین کشور‌های اسلامی ایران جایگاه اول را به دست آورده است.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: