کد خبر: ۲۵۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 10
مدیریت شهری منطقه شش در راستای حفظ کرامت انسانی همراهان بیماران که میهمانان شهر تهران محسوب می شوند تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به این عزیزان در همراه سرای جوادالائمه خواهد داشت، اما نباید فراموش کرد متولی رسیدگی به نیازهای بیماران و همراهانشان ارگانهای دیگری هستند
شفاآنلاین>سلامت>پیرو  انتشار گزارشی در برخی رسانه‌ها با ادعای  بدهی میلیاردی شهرداری به پیمانکار مجموعه «همراه سرای جوادالائمه» و تعطیلی آن مرکز، شهرداری منطقه شش توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش شفاآنلاین، روابط عمومی شهرداری منطقه ٦ با انتشار متنی اعلام کرد: همراه سرای جوادالائمه در سال ۹۴ و به منظور رفاه حال همراهان بیمارانی که شب را در پیاده‌روهای اطراف بیمارستان سپری می‌کردند و برای آسودگی خاطر شهروندان شهر از وضعیت هموطنانشان  به عنوان اولین همراه سرای بیماران در مجاورت بیمارستان امام خمینی راه‌اندازی شد فعالیتی که به صورت داوطلبانه از سوی مدیریت شهری صورت گرفت، چراکه متولیان اصلی حوزه سلامت تدبیری برای پاسخگویی به نیاز همراهان بیماران نداشتند.

در ادامه این متن آمده است: اینگونه بود که مدیریت شهری وظیفه خود دانست در راستای حفظ کرامت انسانی و ساماندهی به وضعیت شهر این مهم را در دستور کار قرار دهد. 

با توجه به اینکه در قوانین جاری، بودجه ها، برنامه‌های اجرایی و ماموریت های جاری مدیریت شهری، سازوکاری برای انجام خدمات این چنین و ارائه خدمات هتلینگ توسط شهرداری  وجود نداشت، در بررسی‌ها و مذاکراتی که با خیرین حوزه سلامت و مسئولان وزارت بهداشت انجام شد، ساختمان مقابل بیمارستان امام خمینی که مالک آن بنیاد خیریه کامرانی بود برای راه اندازی همراه‌سرا انتخاب شد. همچنین یک مجموعه دارای مجوز مهمان سرا و ارائه خدمات هتلینگ به عنوان پیمانکار مجری طرح انتخاب شد. 

بنابر اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، از سال ۹۴ روند خدمت رسانی به همراهان بیماران با تمام مشکلات پیش رو آغاز و علی رغم همه مشکلاتی که از منظر تشریفات اداری همچون نبود اعتبارات مرتبط در برنامه مصوب و ردیف‌های بودجه‌ای و خلاء موجود در چگونگی عقد پیمان وجودداشت، خدمات رسانی به هموطنان متوقف نشد و با فراز و نشیب ادامه داشت.

 شهرداری منطقه شش نیز نهایت همکاری و تلاش خود را برای پرداخت مطالبات پیمانکار مربوطه به کار بست. در مقطع پایانی سال ۹۶ و ۹۷ که  پیرو تغییرات پی در پی مدیریت ارشد شهرداری تهران و بالطبع آن زیر مجموعه‌های اداری و تغییر برخی روش‌های اداری، در مقاطعی انجام تشریفات اداری و قراردادی با مجموعه پیمانکار همراه سرا با خلل روبرو شد. 

در گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 6 آمده است: از سوی دیگر پیمانکار نیز طی این مدت بدون ارائه تضامین مربوطه عقد قرار داد و با توجه به اطمینان خاطری که توسط شهرداران وقت تهران و دیگر مسئولان ارشد شهری در بازدیدها به ایشان داده شده بود، به فعالیت خود ادامه داد و در همین دوران، خیرین نیز پای کار آمدند و شهرداری منطقه نیز حمایتهایی را از مجموعه همراه سرا داشت تا به فعالیت خود ادامه دهد.

در این متن بیان شده است: در سال ۹۸ و طی پنج ماه گذشته نیز مدیریت جدید منطقه با برگزاری مناقصه و امضای قرارداد به دنبال همکاری مجدد با این پیمانکار در همراه سرا بوده و  مطالبات این مدت را نیز پرداخت کرده است لذا مطالبات مورد ادعایی که پیمانکار مجموعه از آن سخن می گوید به دورانی باز می گردد که بدون عقد هیچ گونه قراردادی مشغول فعالیت بوده است.

 در همین راستا مدیریت شهری منطقه علیرغم همه موانع قانونی موجود  با توجه به مشکلاتی بین پیمانکار و صاحب ملک بوجود آمده است، تلاش می کند مطالبات گذشته پیمانکار را با اتخاذ تصمیمات لازم و طراحی ساز و کارهای قانونی حل و فصل کند.

 در همین زمینه با مذاکره مجددی که با پیمانکار مربوطه صورت گرفت، روند پذیرش همراهان بیماران در همراه سرا پس از وقفه نیم روزه از سرگرفته شد و تا حل مشکلات بدون وقفه ادامه خواهد داشت و آنچه که تحت عنوان تعطیلی همراه سرا از آن یاد شده صحت ندارد. 

این گزارش می‌افزاید: مدیریت شهری منطقه شش در راستای حفظ کرامت انسانی همراهان بیماران که میهمانان شهر تهران محسوب می شوند تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به این عزیزان در همراه سرای جوادالائمه خواهد داشت، اما نباید فراموش کرد متولی رسیدگی به نیازهای بیماران و همراهانشان ارگانهای دیگری هستند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: