کد خبر: ۲۵۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 09
شفاآنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه این سازمان با کسری بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی مواجه است، از سازمان برنامه وبودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

به گزارش شفاآنلاین، پیمان عشقی روز یکشنبه در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: فرآیند خدمات دهی در سازمان انتقال خون و بودجه و اعتبار آن طوری است که سازمان پول کیسه،کیت غربالگری ویروسی و کیت گروه بندی خونی را برای رسیدن به شاخص توسعه یافته هزینه می کند.

وی ادامه داد: در سازمان انتقال خون بهترین کیسه‌های خون، کیت غربالگری ویروسی و کیت گروه‌بندی خون را استفاده می کنیم، اما هزینه هایی که در این موارد می شود، به سازمان بر نمی گردد و عمده آن به خزانه واریز می شود، بنابراین سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی باید توجه داشته باشند که در این زمینه به ما کمک کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون تصریح کرد: به این ترتیب بدهی‌های ما افزایش می یابد و سازمان انتقال خون با کسری اعتبارات ناشی از این موارد مواجه می شود.

وی تاکید کرد: توصیه من این است که به جای اینکه پول به خزانه برود و ۶ ماه هم طول بکشد تا دوباره بخشی از آن به سازمان انتقال خون برگردد، به دلیل اینکه سازمان انتقال خون یک سازمان استراتژیک است و از نظرپدافند غیرعامل در وزارت کشور یکی از سازمان های بسیار مهم مطرح می‌شود، این اعتبارات در اختیار سازمان انتقال خون قرار گیرد.

عشقی افزود: بخش عمده‌ای از اعتبارات ما صرف تهیه کیت ها کیسه‌های خون، کیت غربالگری ویروسی و کیت گروه‌بندی و همچنین تأمین هزینه‌های نیروهای قراردادی می‌شود که اکنون ۵۹ درصد از پست های مصوب سازمان انتقال خون بدون تصدی است و اگر این موارد به ما پرداخت شودنیز راضی هستیم.

وی تاکید کرد: بنابراین از مجلس و نمایندگان آن می‌خواهیم که ملی فکر کنند و نمایندگان استان‌های بهره مند و کم‌برخوردار هم به صورت جدی به این موضوع نگاه کنند که چگونه شبکه خون رسانی در سراسر کشور فعال است و خون و فرآورده‌های آن را به همه مناطق کشور ارسال می‌کند.

ادامه دارد...


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: