کد خبر: ۲۵۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 05
۲۱ فوریه می تواند در شیوع این نسخه از کروناویروس که تاکنون منجر به مرگ حدود ۵۰۰ نفر شده است به عنوان نقطه سقوط اعلام شود
شفا آنلاین>سلامت>یک کارشناس بهداشت عمومی در دانشگاه "ییل" تاریخ کاهش ابتلا به کروناویروس و بازگشت روند شیوع این ویروس را پیش‌بینی کرد.

به گزارش شفا آنلاین، "چن شی"، استادیار بهداشت عمومی دانشگاه ییل که در تحقیقات و آزمایشات روی اپیدمی این ویروس در کنار همکارانش شرکت داشته در مصاحبه‌ای با نشریه "گلوبال تایمز" گفت: ۲۱ فوریه می تواند در شیوع این نسخه از کروناویروس که تاکنون منجر به مرگ حدود ۵۰۰ نفر شده است به عنوان نقطه سقوط اعلام شود. زیرا در این تاریخ، شیوع ویروس به نقطه اوج رسیده و پس از آن از شمار مبتلایان به عفونت تنفسی ناشی از این کروناویروس کاسته می‌شود.

آخرین داده های رسمی نشان می دهد که دوشنبه شب ۳۲۳۵ مورد آلودگی به کروناویروس در سرزمین چین گزارش شده، در مقایسه با روز قبل از آن که ۲۸۲۹ مورد بوده و تعداد کل بیماران از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است. افزایش سریع تعداد مبتلایان به این بیماری بدان معنی است که این اپیدمی در حال رسیدن به نقطه اوج خود است.

"ژونگ نانشان"، یک متخصص برجسته چینی در حوزه سندرم حاد تنفسی نیز گفته بود که شیوع این بیماری تنفسی ناشی از کروناویروس از تاریخ ۱۲ تا ۱۶ فوریه به اوج خود می‌رسد.

با این حال دکتر "چن شی" معتقد است که تمام مدل‌های پیش‌بینی می‌توانند محدودیت‌هایی داشته باشند و هیچ الگوی پیش‌بینی‌ای نمی‌تواند تمام فاکتورها و عوامل موثر در اپیدمی را دربرگیرد.

به گفته وی، تلاش‌های دولت چین برای مقابله با کروناویروس به کنترل شیوع این ویروس کمک کرد و توانایی اصلی تکثیر این ویروس پس از قرنطینه شدن ووهان، ۳۰ درصد کاهش یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: