کد خبر: ۲۵۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - 2020February 01
هفدهم دی ماه خانمي به کلانتري 123 "نياوران" مراجعه و شكايتي را مبني بر کلاهبرداری طرح و پس از ثبت شكايت اوليه پرونده برای رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي قرار گرفت
شفا آنلاین>اجتماعی>رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي پایتخت از دستگيري 2 كلاهبردار حرفه ای خبر داد كه براي سرقت از طلافروشي ها دختر و پسر نوجوانی را در نقش فرزند اجاره کرده بودند.
 
به گزارش شفا آنلاین، سرهنگ كارآگاه "قاسم دستخال" ، گفت: هفدهم دی ماه خانمي به کلانتري 123 "نياوران" مراجعه و شكايتي را مبني بر کلاهبرداری طرح و پس از ثبت شكايت اوليه پرونده برای رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پايگاه يكم پليس آگاهي قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در گام نخست شاكي اظهار داشت، بیست و ششم آبان ماه در محل کارم واقع در مغازه جواهر فروشي مشغول کار بودم که مردی به همراه خانمی که همسرش معرفي کرد و دختر و پسر نوجوانی نیز همراهشان بود به داخل مغازه وارد شدند.

وی تصریح کرد: شاکی ادامه داد، پس از مشاهده طلاها در نهایت یک رشته زنجير طلا توسط خانم به مبلغ 85 ميليون ریال انتخاب و فاکتور خرید به درخواست این مرد صادر شد. هنگام پرداخت مبلغ با کارت عابر بانک با استفاده از دستگاه پوز مغازه، 2 بار تراکنش نامعتبر انجام شد.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: به درخواست خودشان شماره کارت مالک مغازه را برای واريز کارت به کارت معرفی کردم. ولی از آنجا که مبلغ خرید بیش از سقف انتقالی بود، شماره کارت بانک ملی ام را نیز اعلام کردم.

بعد از چند دقيقه پيامکي حاوي پيام تراکنش موفق با مبلغ ياد شده به اسم و شماره پيگيري ام به من نشان داد و سپس به صورت اينترنتي حسابم را چک کردم ولي مبلغي واريز نشده بود. اعلام عدم واریزی کردم ولی اظهار داشتند مدتی طول می کشد و برای جلب اعتمادم 2 شماره تماس به من ارائه دادند و اعلام کردند اگر مشکلي پيش آمد تماس بگيرم.

سرهنگ دستخال گفت: در بررسی های میدانی، تصاویر زوج کلاهبردار و پسر و دختر نوجوان به دست آمد و با تطبیق چهره مرد کلاهبردار با مجرمان حرفه ای مشخص شد که هویت واقعی این مرد  39ساله سابقه دار با 11 فقره کلاهبرداری است.

وی ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که وی در يك شركت باربري مشغول به کار است که با به دست آوردن نشانی محل کار وی، متهم در دوم بهمن ماه با دستور قضائی بازداشت شد.

رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي پایتخت افزود: پس از انتقال متهم به پايگاه یکم وی به جرم ارتکابی  و اجاره کردن دختر و پسر نوجوان اعتراف کرد، ولی از معرفي خانمي که همدست وي بود، امتناع ورزید.

اين مقام انتظامي با اشاره به اینکه فاکتور به نام متهم صادر شده بود، مخفیگاه وی در محدوده نیاوران شناسایی و دومین متهم پرونده با دستور قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم رشته زنجیر شاکی کشف و سپس با دستور قضائی تحویل شاکی شد، ابراز داشت: هر 2 متهم با دستور بازپرس شعبه 5 دادسراي ناحيه يک تهران روانه زندان شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: