کد خبر: ۲۵۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 31
میزان تاخیر بیمه تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر در پرداخت بدهی به مراکز فیزیوتراپی حداقل ۱۲ ماه است
شفا آنلاین>سلامت> رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از تاخیر پرداخت مطالبات سازمان های بیمه‌گر به مراکز فیزیوتراپی خبر داد و گفت: سازمان‌ تامین اجتماعی در سراسر کشور در پرداخت بدهی به مراکز فیزیوتراپی به طور متوسط یک سال عقب هستند.

به گزارش شفا آنلاین، احمد موذن زاده تاکید کرد: میزان تاخیر بیمه تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر در پرداخت بدهی  به مراکز فیزیوتراپی حداقل ۱۲ ماه است.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که میزان تورم رسمی بالای ۴۰ درصد است چطور مراکز درمانی فیزیوتراپی می توانند خودشان را سرپا نگه دارند در حالی که مطالبات یک سال پیش خود را هنوز دریافت نکردند.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: در مورد سایر سازمان‌های بیمه نیز کم و بیش همین مشکلات را داریم به طور مثال بیمه آتیه سازان حافظ، بیمه دی و سایر سازمان های درمانی، مشکلاتی را برای مراکز فیزیوتراپی ایجاد کرده است.

موذن زاده در ادامه به تعرفه های درمانی خدمات فیزیوتراپی اشاره کرد و افزود: این تعرفه ها نیز دغدغه ما هست و با توجه به قول مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی مبنی بر عملیاتی کردن مجدد کتاب اصلی ارزش های نسبی خدمات سلامت، بدون تغییر ضرایب و طبق استانداردهای بین المللی، منتظر هستیم تعرفه های آن در سطح کشور هم اجرا شود.

وی اضافه کرد: اجرایی شدن تعرفه های درمانی براساس کتاب ارزش های نسبی خدمات سلامت، گام مثبتی است و جامعه فیزیوتراپیست ها از آن استقبال می‌کنند و امید است برای سال آینده نیز رشد تعرفه های پزشکی در حد رشد تورم و افزایش هزینه های مراکز فیزیوتراپی باشد تا بتوانیم خدمات خود را به نحو شایسته به بیماران ارائه دهیم و از سوی دیگر نیز امیدواریم میزان پرداخت هزینه از جیب بیماران بیش از این افزایش پیدا نکند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: