کد خبر: ۲۵۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 25
زردچوبه که به آن ادویه‌ی طلایی نیز می‌گویند از ادویه‌های بسیار پرکاربرد در آشپزی است که سابقه‌ی بسیار طولانی در طب سنتی نیز دارد چون دارای خواص ضدالتهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی است
شفا آنلاین>سلامت>هم زردچوبه و هم فلفل سیاه سرشار از خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند که به تقویت حافظه کمک می‌کنند. این دو ادویه می‌توانند از مغز در برابر بیماری‌های گسترده‌ای مانند زوال عقل و آلزایمر محافظت کنند.

به گزارش شفا آنلاین، زردچوبه که به آن ادویه‌ی طلایی نیز می‌گویند از ادویه‌های بسیار پرکاربرد در آشپزی است که سابقه‌ی بسیار طولانی در طب سنتی نیز دارد چون دارای خواص ضدالتهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضدعفونی کنندگی است. فلفل سیاه نیز فواید فراوانی دارد. این دو عامل اگر با هم ترکیب شوند خاصیت درمانی فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند.

تقویت سلامت پوست
ترکیب زردچوبه و فلفل سیاه خاصیت ضدالتهابی دارد که به درمان و تسکین بسیاری از بیماری‌های پوستی کمک کرده و سلامت و درخشش پوست را حفظ می‌کند.

تسکین درد
زردچوبه به خاطر خاصیت ضدالتهابی خود می‌تواند پروسه‌ی التیام بدن را سرعت ببخشد، با عفونت‌ها مبارزه کرده و درد را آرام کند.

هم زردچوبه و هم فلفل سیاه وقتی با هم ترکیب شوند می‌توانند بیماری‌های دردناکی چون آرتروز را تسکین دهند.

پیشگیری از سرطان
ترکیب فلفل سیاه و زردچوبه به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. کورکومین که عنصر اصلی زردچوبه است با نابود کردن سلول‌های سرطانی نقش مهمی در بدن دارد.

خاصیت ضد سرطانی زردچوبه به طور مؤثر می‌تواند سلول‌های سرطانی سینه، معده و روده بزرگ و همچنین سلول‌های سرطان خون را از بین ببرد.

کنترل چاقی
ترکیب زردچوبه با فلفل سیاه و زنجبیل در آب گرم و نوشیدن آن در صبح برای چربی سوزی مفید است و سوخت و ساز را تقویت می‌کند.

زردچوبه و فلفل سیاه در ترکیب با هم می‌توانند با کلسترول بالا، چاقی و دیابت نیز مبارزه کنند.

کنترل دیابت
محققان می‌گویند کورکومین موجود در زردچوبه و پپرین موجود در فلفل به کاهش استرس اکسیداتیو که به سلول‌ها آسیب می‌زنند کمک می‌کنند. پس برای مقابله با دیابت از این ترکیب جادویی کمک بگیرید!

کاهش التهاب
قرن‌هاست که در طب سنتی از فلفل سیاه و زردچوبه برای درمان اختلالات التهابی مانند آرتروز استفاده می‌شود. هر دوی این ادویه‌ها خاصیت ضدالتهابی دارند.

محافظت از سلامت کبد
کورکومین موجود در زردچوبه از سلول‌های کبد در برابر آسیب‌های ناشی از سموم مضر محافظت کرده و فلفل سیاه نیز با تقویت دسترسی زیستی به گلوتاتیون به سلامت کبد کمک می‌کند. گلوتاتیون ترکیبی است که از سلول‌های کبد محافظت می‌کند.

کمک به گوارش
هم فلفل سیاه و هم زردچوبه دسترسی زیستی آنزیم‌های گوارشی در روده را تقویت می‌کنند که باعث می‌شود بدن، سریع‌تر و راحت‌تر بتواند غذا را هضم کند.

مطالعات گوناگونی دریافته‌اند هر دوی این ادویه‌ها می‌توانند از اسپاسم ها و نفخ‌ها کم کنند. زردچوبه و فلفل سیاه به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود از التهاب روده کم می‌کنند و از این طریق نیز به گوارش کمک می‌کنند.

کمک به حافظه
هم زردچوبه و هم فلفل سیاه سرشار از خاصیت آنتی‌اکسیدانی هستند که به تقویت حافظه کمک می‌کنند. این دو ادویه می‌توانند از مغز در برابر بیماری‌های گسترده‌ای مانند زوال عقل و آلزایمر محافظت کنند.

مبارزه با افسردگی
فلفل سیاه و زردچوبه خاصیت ضدافسردگی دارند. مصرف این دو ادویه با هم، نقش مهمی در کاهش علائم افسردگی دارند زیرا میزان سروتونین و دوپامین را در مغز بالا می‌برند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: