کد خبر: ۲۵۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - 2020January 21
یکی از مشکلات و چالش‌های جدی در حوزه سلامت کشور، موضوع پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که پیش بینی می شود ایرانی ها ۳۰۰ میلیون دندان پوسیده دارند، از نحوه پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی در کشور انتقاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، علی رضا زالی، روز سه شنبه در نوزدهمین کنگره انجمن علمی پروستودنتیست های ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های جدی در حوزه سلامت کشور، موضوع پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی است.

وی با عنوان این مطلب که بیمه‌های پایه در کشور حداقل پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی را انجام می‌دهند، افزود: پیش بینی می‌شود ایرانی‌ها ۳۰۰ میلیون دندان پوسیده داشته باشند که اگر همه دندانپزشکان کشور به کار گرفته باشند، باز هم نمی‌توان اقدام مناسبی انجام داد.

زالی بر امر پیشگیری تاکید کرد و گفت: یکی از چالش‌های جدی در حوزه سلامت کشور، ذائقه غذایی ایرانی‌ها است که سهم زیادی در بروز مشکلات دندانی دارد. به طوری که بیش از اندازه شکر مصرف می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به گران بودن خدمات دندانپزشکی برای مردم، افزود: این گرانی به سبب عدم پوشش مناسب خدمات دندانپزشکی از سوی بیمه‌های پایه است. زیرا، تعرفه‌های دندانپزشکی در ایران، ارزان‌ترین تعرفه‌های دندانپزشکی است.

زالی به سهم پرداختی مردم بابت خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷، ۲۳ درصد از هزینه‌های سلامت که از جیب مردم پرداخت شده است، مربوط به خدمات دندانپزشکی بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: