کد خبر: ۲۴۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۸ - 2020January 20
هنگام تايپ در گوشي‌همراه، سر و گردن خم مي‌شود و بايد توجه داشت هر 15 تا 20 درجه خم کردن ستون فقرات گردني، ميزان فشار به مهره‌هاي گردن را به دو برابر افزايش مي‌دهد
شفاآنلاین>سلامت>گوشي تلفن‌همراه، وسيله مناسبي براي تايپ نيست. تايپ طولاني‌مدت و مکرر با گوشي همراه به انگشتان، گردن و چشم فشار وارد مي کند. 

علاوه بر آن مطالعه و خم شدن زيادي روي گوشي همراه و لپ‌تاپ نيز به گردن فشار مي‌آورد و موجب بروز مشکلاتي براي ستون فقرات مي‌شود.

 هنگام تايپ در گوشي‌همراه، سر و گردن خم مي‌شود و بايد توجه داشت هر 15 تا 20 درجه خم کردن ستون فقرات گردني، ميزان فشار به مهره‌هاي گردن<Neck> را به دو برابر افزايش مي‌دهد.

 درباره تاثير فيزيوتراپي براي رفع مشکلات مربوط به ستون فقرات بايد گفت که فيزيوتراپي در سه مرحله مي‌تواند نقش ايفا کند. در مرحله اول، نقش پيشگيرانه از بروز بيماري دارد.

 در اين مرحله مي‌توان آموزش‌هاي لازم را به آحاد مردم ارائه داد. اين آموزش‌ها بايد درمورد نحوه استفاده از گوشي‌همراه، نحوه خوابيدن، درس خواندن، نحوه مطالعه و مسائلي که تحت عنوان ارگونومي آنها را مي‌شناسيم، باشد؛ ارگونومي به معناي تطبيق شرايط فيزيولوژيک بدن با محيط اطراف است.

 درباره بُعد درماني فيزيوتراپي، اين حوزه انجام ورزش‌هاي مناسب و ارائه خدمات درماني و مداليته‌هاي لازم براي بيماران را شامل مي‌شود؛ مداليته به معناي استفاده از هرگونه روش براي درمان بيماري‌هاي مربوط به فيزيک پزشکي است. 

تاکيد ما در اين حوزه بر تمرين درمان‌هاي دستي مانند ماساژ و همچنين روش‌هاي درماني مانند سوزن خشک است. 

فيزيوتراپي در مرحله بازتواني و بازگشت بيمار به محيط کار و زندگي و خانه و فعاليت‌هاي روزمره نيز موثر است.

 متاسفانه مشکلاتي مانند کمردرد عامل مهمي است که فرد را از زندگي، کار و خانه جدا مي‌سازد و فرد مجبور مي‌شود به‌خاطر مشکلي که در ستون فقراتش ايجاد شده، استراحت کند و استعلاجي داشته باشد. هرچه سريع‌تر بتوانيم اين بيماران را به محيط فعاليت طبيعي بازگردانيم به همان اندازه تاثيرات فيزيوتراپي در چرخه فعاليت حرفه‌اي، خانوادگي و اجتماعي فرد کمک کننده‌تر خواهد بود.آرمان ملی 


احمد موذن‌زاده 

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: