کد خبر: ۲۴۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۸ - 2020January 18
به تازگی ویروس جدیدی در شهر ووهان چین شایع شده است که علائمی مشابه با ذات‌الریه دارد. این ویروس از سوی مقامات بهداشت چین و سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک کروناویروس جدید شناسایی شده و تاکنون ۲ قربانی گرفته است
شفا آنلاین>سلامت>گزارش مرگ دومین بیمار مبتلا به ویروس مرموزی که به تازگی در چین شایع شده است، به نگرانی‌ها از احتمال شیوع این بیماری در جهان دامن زد.

به گزارش شفا آنلاین، به تازگی ویروس جدیدی در شهر ووهان چین شایع شده است که علائمی مشابه با ذات‌الریه دارد. این ویروس از سوی مقامات بهداشت چین و سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک کروناویروس جدید شناسایی شده و تاکنون ۲ قربانی گرفته است.

تجزیه و تحلیل کُد ژنتیکی این ویروس جدید نشان می‌دهد که این ویروس بیش از هر کروناویروس دیگر انسانی به ویروس سارس شباهت دارد.

تاکنون دو مورد در تایلند و یک مورد در ژاپن به این بیماری که ابتدا در ووهان چین شایع شد، مبتلا شده‌اند. حال با توجه به این که روزانه ۳ هزار و ۴۰۰ شهروند چینی از فرودگاه بین‌المللی ووهان برای پروازهای خارجی استفاده می‌کنند، نگرانی‌هایی جدی در مورد شیوع این بیماری در کشورهای دیگر جهان به وجود آمده است.  

به گزارش تارنمای بی بی سی انگلیسی، هنگ‌کنگ و سنگاپور برای پیشگیری از شیوع این ویروس مسافرانی که از شهر ووهان چین به این کشورها سفر کرده‌اند را در فرودگاه‌ها مورد معاینه پزشکی قرار داده و آمریکا هم از دیروز، جمعه، شروع به معاینه مسافران در فرودگاه‌های سان فرانسیسکو، لس‌آنجلس و نیویورک کرده است.

اگرچه به گزارش مقامات چینی تاکنون ابتلای تنها ۴۵ نفر به این ویروس اثبات شده است اما کارشناسان بریتانیایی تعداد حقیقی این مبتلایان را در حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر تخمین می‌زنند.

نیل فرگوسن که در مورد شیوع بیماری‌ها تحقیق می‌کند در این باره می‌گوید: «اکنون نسبت به یک هفته قبل بیشتر نگرانم. مردم باید جدی‌تر از قبل احتمال انتقال این بیماری را از انسان به انسان در نظر بگیرند. با توجه به اطلاعاتی که در مورد کروناویروس‌ها داریم ممکن نیست این تعداد انسان تنها در اثر تماس با حیوانات آلوده به این بیماری دچار شده باشند.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: