کد خبر: ۲۴۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۸ - 2020January 17
یکی از راه های کاهش سطح کلسترول بالا این است که از لحظه ای که هر روز صبح از خواب بیدار می شوید با اطمینان از داشتن وعده های غذایی مغذی و متعادل ، اقدامات لازم را انجام دهید
شفا آنلاین>سلامت>شاید شما هم برای معاینه سالانه مراجعه کرده باشید و پزشک گفت کلسترول خون شما زیاد است و باید راه های کاهش آن را از طریق رژیم خود پیدا کنید.

به گزارش شفا آنلاین، یکی از راه های کاهش سطح کلسترول بالا این است که از لحظه ای که هر روز صبح از خواب بیدار می شوید با اطمینان از داشتن وعده های غذایی مغذی و متعادل ، اقدامات لازم را انجام دهید. خبر خوب این است که روش های بسیار خوبی برای کاهش کلسترول وجود دارد. فقط باید چند تغییر ساده در رژیم خود ایجاد کنید.

جو دو سر را به صبحانه خود اضافه کنید

جو دوسر حاوی فیبر محلول است که باعث کاهش LDL شما می شود. توجه داشته باشید که فیبر محلول در غذاهایی مانند لوبیا کلیه ، جوانه بروکسل ، سیب و گلابی نیز یافت می شود. بنابراین ، 5 تا 10 گرم (یا بیشتر) فیبر محلول در روز باعث کاهش کلسترول LDL شما می شود.

مواد غذایی حاوی امگا 3 میل کنید

مصرف امگا 3 موجود در آووکادو یک روش عالی برای کاهش کلسترول در صبحانه شما است. بسیاری از افراد از استفاده از آووکادو جلوگیری می کنند که فکر می کنند کلسترول  را به دلیل داشتن کالری زیاد و چربی زیاد بالا می برند.اما آووکادو منبع فوق العاده ای از مواد مغذی ،  اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای حفظ تعادل سطح کلسترول شما ایده آل هستند.بنابراین اگر تا حالا این کار را نکرده اید ، پس از مصرف آووکادو شروع کرده و سلامت قلب خود را بهبود بخشید.

یک یا دو تکه نان سبوس دار نان تست کنید و چند برش آووکادو و گوجه فرنگی را اضافه کنید. همچنین چند آووکادو را برش داده و آنها را در یک کاسه با یک موز و کمی عسل زنبور عسل 100٪ طبیعی مخلوط کنید.

 کلسترول را با لیمو و سیر کاهش دهید

ترکیبی از سیر و لیمو یک داروی کلاسیک برای حفظ سطح  کلسترول است.

سیر برای سلامتی شما بسیار مفید است. علاوه بر این ، یک غذای طبیعی آنتی بیوتیکی ، مدر ، ضد عفونی کننده و ضد باکتری است. چیزی به اندازه مصرف یک میخک سیر در صبح می تواند به شما در کاهش کلسترول بالا کمک کند.بنابراین ، در اینجا یک راه حل ساده می تواند به همان اندازه مفید باشد: سیر و لیمو.

موادلازم

آب 1 لیوان
   
آبلیمو 1 عدد
   
مقداری میخک و سیر

آماده سازی

آب را کمی گرم کنید و سپس آب لیمو را اضافه کنید. بعد ، میخک سیر را باشکم خالی بخورید و سپس مخلوط لیمو را به آرامی بنوشید. این روش را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

 نان تست چاودار با روغن زیتون را امتحان کنید

خوردن نان سرشار از فیبر در صبحانه شما یکی دیگر از روشهای عالی برای کاهش کلسترول است.

همه نان ها به طور یکسان تولید نمی‌شوند ، بنابراین مهم است که در نوع نان انتخابی دقت داشته باشید. همیشه نانی را انتخاب کنید که حاوی غلات سبوس دار و آرد تصفیه شده کمتری باشد.همچنین ، برای کاهش کلسترول خود ، از نان‌های فرآوری شده استفاده نکنید.

اگر واقعاً می خواهید خوب باشید و از یک رژیم غذایی سالم سالم پیروی کنید ، پس نان چاودار بیشتری بخورید. از بین همه نانها ، نوع ساخته شده با چاودار حاوی بیشترین فیبر و مواد مغذی است. این ترکیب کاملی از ویتامین های آهن و آهن است که برای حفظ سطح کلسترول عالی است. علاوه بر این ، برای یک صبحانه سالم تر ، آن را با کمی روغن زیتون خالص میل کنید. روغن زیتون بهترین کیفیت را در بین روغن‌ها دارد.علاوه بر این ، سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده (اسید اولئیک) ، ویتامین E و فیتواسترول ها است که همگی ترکیبات قلبی محافظت کننده هستند.

 کلسترول خود را با چای سفید کاهش دهید

چای سفید خواص زیادی دارد که به کنترل کلسترول کمک می کند.چای سفید برای خرید در هر فروشگاه مواد غذایی سالم یا فروشگاه چای موجود است.این چای بدون شک بهترین نوشیدنی طبیعی برای کاهش کلسترول بالا است. چای سفید دارای خواص کلسترول خون است (مقدار کلسترول خون را کاهش می دهد) و دارای آنتی اکسیدان است. اینها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می کنند ، یک واکنش شیمیایی است که می تواند رادیکال های آزاد تولید کند و از این طریق منجر به واکنش های زنجیره ای می شود که ممکن است به سلول های موجودات آسیب برساند. خوشبختانه چای سفید می تواند در برابر این رادیکال های آزاد بجنگد.

علاوه بر این ، این نوشیدنی در شرق به عنوان سم زدایی از یک سنت دیرینه برخوردار است و به منظور تسریع در کاهش وزن به متابولیسم شما کمک می کند. به یاد داشته باشیم

چای سفید و بقیه مواد فوق دارای خواص شگفت انگیزی هستند ، اما هیچ یک از ترفندها جادویی نیست و کلسترول شما را به تنهایی تعادل نخواهد یافت.

علاوه بر این ، شما باید به طور کلی تغییراتی در رژیم و سبک زندگی خود ایجاد کنید.

تقریباً از هر چیزی که به صورت صنعتی پردازش شده است خودداری کنید. این شامل مواردی است که از مواد رنگی ، پلاستیکی یا مقوایی تهیه شده است که با گرافیک خارق العاده ای طراحی شده است تا شما را در آن عاشق کنید. این "غذاها" همچنین حاوی مقدار زیادی چربی ترانس ، مقادیر زیادی سدیم و قندهای تصفیه شده و سایر شیرین کننده های مصنوعی ، به ویژه غذاهای صبحانه هستند.بخاطر داشته باشید که سلامتی همیشه در نتیجه تغییرات طولانی مدت و تدریجی حاصل می شود. بهداشت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: