کد خبر: ۲۴۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 2020January 15
در اقدامی تازه ۱۲۰۰ پزشک فرانسوی در اعتراض به شرایط سخت کاری‌شان و کمبود نیروی انسانی از یک سو و کمبود تجهیزات در بیمارستان‌های دولتی این کشور اعلام کرده‌اند که می‌خواهند استعفا دهند
شفا آنلاین>سلامت>اعتراض‌های مستمر به سیاست‌های دولت فرانسه در یک سال گذشته از جنبش « جلیقه‌زردها » تا اعتصاب‌های اخیر علیه اصلاحات بازنشستگی ابعاد تازه‌تری به خود گرفته به گونه‌ای که پای پزشکان این کشور را نیز به میان کشیده است.

به گزارش شفا آنلاین، در اقدامی تازه ۱۲۰۰ پزشک فرانسوی در اعتراض به شرایط سخت کاری‌شان و کمبود نیروی انسانی از یک سو و کمبود تجهیزات در بیمارستان‌های دولتی این کشور اعلام کرده‌اند که می‌خواهند استعفا دهند.

این برای دومین بار در طول کمتر از دو ماه گذشته است که پزشکان بیمارستان‌های دولتی همگام با اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی در این کشور نسبت به برآورده نشدن خواسته‌هایشان دست به اعتراض دوباره زده‌اند. یک ماه پیش، ۶۶۰ پزشک مستقر در بیمارستان‌های فرانسه تهدید کردند که در صورت تامین نشدن بودجه کافی برای بیمارستان‌های عمومی، از مشاغل خود استعفا خواهند کرد.

این افراد که شامل پزشک، رئیس بخش و سرپرست خدمات بیمارستان‌های دولتی فرانسه‌اند در هشداری جدی به دولت تاکید کرده‌اند که در صورت توجه نشدن به خواسته‌ها و مطالباتشان، از کار کناره‌گیری خواهند کرد.

این اعتراض‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که با عقب نشینی کاخ الیزه از برخی برنامه‌های خود شامل حذف مساله «سن محوری» (افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال) در اصلاحات حقوق بازنشستگی، ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه از معترضان خواسته بود به این اعتصاب‌ها پایان دهند که البته اتحادیه‌های کارگری از دو روز پیش برای از سرگیری اعتصاب‌ها از روز پنجشنبه(۱۶ژانویه/۲۶دی) فراخوان داده‌اند.

دولت فرانسه که گمان نمی‌کرد این اعتصاب‌ها استمرار چندانی نداشته باشد در عقب نشینی تازه‌تر خود این را هم اعلام کرد که آماده است بخش‌هایی از برنامه اقتصادی و اجتماعی شامل تغییرات در نظام بازنشستگی این کشور را لغو کند. اما معترضان فرانسوی که بارها حتی استعفای مستاجر کاخ الیزه را خواستار شده‌اند با وجود این عقب‌نشینی‌ها از جانب دولت حاضر نیستند پا پس بکشد و لغو همه پروژه اصلاحات بازنشستگی را خواستارند.

این روند سبب شده تا اعتراض‌های مستمر به سیاست‌های دولت فرانسه رکود بلندمدت‌ترین اعتصاب‌های بی‌وقفه تاکنون در این کشور(فلج‌کننده‌ترین اعتصاب راه‌آهن فرانسه در سال ۱۹۶۸ که ۲۸روز به طول انجامید) را بشکند.

به دنبال اعلام پزشکان فرانسوی مبنی بر استعفای خود در صورت بی‌توجهی به خواسته‌هایشان، ویدئویی در فضای مجازی به طور گسترده‌ای منتشر شده شده که در آن پزشکان یکی از بیمارستان‌های پاریس در اعتراض به شرایط کاری موجود، لباس‌های فرم خود را از تنشان درمی‌آورند و در عین حال سخنان مقام‌های دولتی را که برای سخنرانی در بیمارستان حاضر شده‌اند قطع می‌کنند.

به گزارش این رسانه، پزشکان فرانسوی خواستار مذاکره با وزیر بهداشت هستند؛ آنها تصریح کرده‌اند در صورت عدم آغاز این گفت‌وگوها، از وظایف نظارتی خود استعفا خواهند داد.

این اعتراض‌ها در حالی است که با وجود بدهی ۳۰ میلیارد یورویی این بیمارستان‌ها به دولت، کاخ الیزه دو ماه پیش از برنامه اضطراری ۱.۵میلیارد یورویی برای نجات بیمارستان‌های این کشور رونمایی کرد.

به گفته « اگنس بوزن » وزیر بهداشت فرانسه، در چارچوب این طرح همچنین حق بیمه سالانه ۸۰۰ یورویی به روشی «پایدار» به نزدیک به ۴۰ هزار پرستار و مراقب بهداشتی ساکن پاریس و حومه این شهر پرداخت می‌شود که درآمدی کمتر از ۹۰۰ یورو دارند.

بیمارستان‌های دولتی فرانسه از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مجبور شده‌اند ۹ میلیارد یورو از هزینه‌های خود را کاهش دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: