کد خبر: ۲۴۹۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۸ - 2020January 10
در اوگاندا ، فقط حدود پنج درصد از جمعیت آنها به اندازه کافی ورزش نمی کنند. چین همچنین میزان فعالیت بالایی را نشان داده است و تنها 14.1 درصد از جمعیت نمونه آنها ورزش کافی ندارند
شفاآنلاین>اجتماعی>طبق مطالعه‌ای که سازمان بهداشت جهانی بر روی مردم جهان انجام داد با توجه به میزان فعالیت های روزانه و هفتگی آنها توانست به این نتیجه برسد که کشور کویت تنبل ترین مردم جهان را دارد .

به گزارش شفاآنلاین،مطالعاتی که بر روی ۱۹ میلیون نفر در ۱۶۸ کشور جهان انجام گرفت نشان داد در سال ۲۰۱۶ یک چهارم افراد بزرگسال که شامل یک و چهار میلیارد نفر می‌شوند فعالیت کافی را ندارد و این کمبود فعالیت موجب بروز بیماری‌هایی همچون سرطان و دیابت نوع یک می شود .

طبق اعلامیه سازمان بهداشت جهانی افراد سالم و فعال باید در طول هفته ۷۵ دقیقه فعالیت شدید داشته باشند و یا آن که ۱۵۰ دقیقه در طول هفته فعالیت معمولی داشته باشند و طبق این تعاریف و با توجه به بررسی ۹۶ درصد جمعیت جهان کویت تنبل ترین کشور دنیا معرفی شد که ۶۷ درصد از مردم این کشور در هفته فعالیت کافی را ندارند .

تنبل ترین کشورهای جهان

کویت با ۶۷ درصد بزرگسال تنبل توانست رتبه اول تنبل ترین کشور دنیا را کسب کند .
و سپس عراق در رتبه دوم و در رتبه سوم ساموا و در رتبه چهارم عربستان سعودی می باشد .
به طور کلی ، تنها چهار کشور در جهان وجود داشته که بیش از 50 درصد از مردم به اندازه کافی ورزش نمی کنند: کویت ، عراق ، ساموآ آمریکایی و عربستان سعودی.
بنابراین این چهار کشور واقعاً "تنبل ترین" جهان هستند.
نهایتا کشوری که با کمترین میزان فعالیت بدنی بود، کویت بود که 67 درصد از بزرگسالان آن به اندازه کافی ورزش نمی کنند.

سایر کشورها در پایین این لیست ایالات متحده بودند که از میان 168 کشور رتبه 143 را کسب کرد. تقریباً 40 درصد از جمعیت آمریکا به اندازه کافی ورزش نمی کنند - یعنی تقریبا 130 میلیون آمریکایی نمی توانند در هفته 2.5 ساعت فعالیت متوسط ​​داشته باشند.


انگلیس همچنین نسبتاً غیرفعال بود و تنها 35.9 درصد از جمعیت آنها میزان مناسب ورزش می کنند. سایر کشورهای غیرفعال دیگر شامل برزیل 47 درصد ، فیلیپین با 39.7 درصد ، سنگاپور با 36.5 درصد و هند با 34 درصد از مردم به اندازه کافی ورزش نمی کنند.

فعال ترین کشور های دنیا

در اوگاندا ، فقط حدود پنج درصد از جمعیت آنها به اندازه کافی ورزش نمی کنند. چین همچنین میزان فعالیت بالایی را نشان داده است و تنها 14.1 درصد از جمعیت نمونه آنها ورزش کافی ندارند. سایر کشورهای نسبتاً فعال شامل موزامبیک با بیش از پنج درصد و همچنین میانمار بودند که حدود 10 درصد از جمعیت آنها به اندازه کافی فعال نبودند.

زنان کمتر از مردان ورزش می کنند

براساس نتایج نظرسنجی آنها ، زنان تمایل به ورزش کمتری نسبت به مردان داشتند ، با اختلاف هشت درصدی بین این دو. در این گزارش آمده است:


در 159 از 168 کشور جهان ، شیوع فعالیت بدنی ناچیز در مردان کمتر از زنان است ، با حداقل 10 درصد امتیاز در 65 کشور و اختلاف بیش از 20 درصد در 9 کشور: باربادوس ، باهاما ، سنت لوسیا ، پالائو ، عراق ، بنگلادش ، ترینیداد و توباگو ، ایران و عربستان سعودی. "

کشور های ضعیف فعال تر هستند

این سازمان همچنین به روندهای جالب توجه در زمینه های مختلف اقتصادی اشاره کرد. به طور کلی ، مردم کشورهای فقیر بیشتر از دو برابر افراد ثروتمند فعال هستند. این گزارش توضیح می دهد که این روند می تواند به این واقعیت مربوط شود که افراد با درآمد بیشتر تمایل به "مشاغل کم تحرک" دارند و دسترسی بیشتر به حمل و نقل اتومبیل منجر به فعالیت بدنی کمتری می شود.

پس از جمع آوری تمام داده ها ، دریافتند که از هر چهار بزرگسال یک نفر در سراسر جهان به اندازه کافی ورزش نمی کند - که یک آمار بسیار نگران کننده ای است. در این گزارش آمده است: "این بیش از 1.4 میلیارد بزرگسال را در معرض خطر ابتلا به بیماری های تشدید کننده در پی عدم فعالیت قرار می دهد و باید سریعاً مورد بررسی قرار گیرد."سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: