کد خبر: ۲۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 15
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران از برگزاری نخستین سمینار رسمی آرامبخشی در اطفال خبر داد وگفت :حدود 100 سال است برای کودکان هیچ گونه کاری درزمینه های دندانپزشکی، سی تی اسکن، ام آر آی، بیوپسی مغز استخوان و آندوسکوپی در هیچ جای دنیا انجام نمی شود.

دکتر محمد مهدی قیامت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: انجام آرامبخشی و بی دردی از بیهوشی کودکان پروسه بسیار سخت تری است زیرا امکانات و تجهیزات تکمیلی در اتاق های عمل نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر تعداد زیادی از والدین نوزادان با مراجعه به دندانپزشکان، تقاضای داشتن مرکزی برای آرام کردن فرزندشان داشتند.

معاون آموزشی و پژوهشی نظام پزشکی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک معاون نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت و همکاری بیمارستان مفید الان نزدیک 3 دوره است که طی یک دوره یک ساله و نیمه فلوشیپ های این رشته فعال اند.

وی تصریح کرد: در این سمینار که به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انجمن بیهوشی و نظام پزشکی برگزار شد حدود 300 نفر از دندانپزشکان و متخصصین بیهوشی نیز حضور یافتند به گونه ای که دیگر در سالن جا نبود.

وی با اشاره به این که سمینار آرامبخشی اطفال 5 امتیاز بازآموزی داشت در عین حال به خبرنگار شفا آنلاین گفت: در واقع پرداختن به بیان روش های آرامبخشی، مراقبت هایی که باید در 24 ساعت اول بعد از ترخیص انجام شود، ایجاد عوارض احتمالی، زمان ترخیص اطفال و... محورهای اصلی این سمینار بود.

قیامت بیان کرد: این جلسه ، معاون نظارت و اعتبار بخشی، نمایندگان انجمن های مرتبط دندانپزشکی و مسئول فلوشیپ آرام بخشی نیز حضورداشتند.

وی یادآور شد: با توجه به استقبال بسیار چشمگیرموظف شدیم تا باز هم البته با محتوای علمی بالاتری با سایر همکاران به برگزاری این گونه سمینارها بپردازیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: