کد خبر: ۲۴۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۴ دی ۱۳۹۸ - 2020January 04
وزارت متبوع براساس ماده واحده قانون مبانی خدمات و تعرفه گذاری خدمات پرستاری را احصا و جهت تصویب و طرح در شورای عالی بیمه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دستگاه متولی وقت ارائه کرده است
شفاآنلاین>سلامت>معاونت پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد که بسته‌های خدمات پرستاری، برآورد ریالی و منبع تامین اعتبار آن از سوی این معاونت تعیین و پیشنهاد شده و سایر موارد اجرایی آن منوط به موافقت دیگر مراجع تصمیم گیرنده پیرامون موضوع است.

به گزارش شفاآنلاین، معاونت پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به مصاحبه بیرانوندی - عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پنجم آذرماه با عنوان "به مطالبات پرستاران<nurses> پاسخ دهید" با ارسال مطلبی، آورده است:« قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و تعدیل کارانه‌های پرستاری توسط ریاست جمهوری وقت (10/5/1386) به وزارت رفاه و تامین اجتماعی و وزارت بهداشت جهت اجرا ابلاغ شده است.

 وزارت متبوع براساس ماده واحده قانون مبانی خدمات و تعرفه گذاری خدمات پرستاری را احصا و جهت تصویب و طرح در شورای عالی بیمه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دستگاه متولی وقت ارائه کرده است.

اخیراً نیز معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی به پیشنهاد این معاونت، مبلغ 25 هزار میلیارد ریال از محل منابع عمومی دولت (50 درصد) و درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها (50 درصد) تحت عنوان "اجرای خدمات پرستاری مبتنی بر عملکرد" به جهت پیش بینی در تنظیم لایحه بودجه سال 1399 به معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کرده است.

لذا با توجه به اینکه بسته‌های خدمات پرستاری، برآورد ریالی و منبع تامین اعتبار آن از سوی این معاونت تعیین و پیشنهاد شده است، سایر موارد اجرایی آن منوط به موافقت دیگر مراجع تصمیم گیرنده پیرامون موضوع می‌باشد.» ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: