کد خبر: ۲۴۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۸ - 2020January 01
ساعت 22:30 چهاردهم شهريور ماه سال جاري مرد جواني با مرکز فوريت هاي پليسي 110 تماس و از سرقت 24 کيلو طلاي ساخته شده از مغازه طلا فروشي اش واقع در محدوده شهرک اکباتان توسط سارق يا سارقان ناشناس به کلانتري 135 آزادي اعلام شکايت کرد
شفا آنلاین>سلامت>رئيس پليس آگاهي پايتخت از دستگيري سارقان مغازه طلافروشي شهرک اکباتان به ارزش 120 میلیارد ریال خبرداد و گفت: در اين رابطه 4 مرد و 2 خانم جوان دستگير شدند.
 
به گزارش شفا آنلاین، سردار "عليرضا لطفي" گفت: ساعت 22:30 چهاردهم شهريور ماه سال جاري مرد جواني با مرکز فوريت هاي پليسي 110 تماس و از سرقت 24 کيلو طلاي ساخته شده از مغازه طلا فروشي اش واقع در محدوده شهرک اکباتان توسط سارق يا سارقان ناشناس به کلانتري 135 آزادي اعلام شکايت کرد.

وی عنوان کرد: با تأييد خبر اوليه سرقت توسط مأموران کلانتري، موضوع بلافاصله به کارآگاهان اداره هفدهم ويژه مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي اعلام و يک تيم مجرب از کارآگاهان و تيم بررسي صحنه جرم تشخيص هويت در محل وقوع سرقت حاضر شدند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: شاکي در اظهاراتش به کارآگاهان گفت، حدود چند سال پيش به واسطه یکی از دوستانم سه کارمند به نام ياور، سامان و پريسا همگي جوان در مغازه طلافروشي ام استخدام کرده و مشغول بکار شدند. در اين رابطه به ياور و سامان مظنون مي باشم.

رئیس پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: به دنبال اظهارات شاکي و تحقيقات ميداني، مشخص شد که سرقت توسط "ياور و سامان "اتفاق افتاده است و ياور با تهيه کليد يدک از در ورودي و گاوصندوق مغازه، با همکاری سامان 24 کيلو طلا را سرقت و از محل گریخته اند.
اين مقام ارشد انتظامي پايتخت تصريح کرد: با مشخص شدن زوايايي پنهان پرونده، دستگيري هر دو سارق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مخفيگاه سامان در محدوده غرب تهران شناسايي شد.

وی افزود: شانزدهم شهريور ماه سامان با هماهنگي بازپرس پرونده در يک عمليات پليسي دستگير و در بازرسي از مخفيگاه وي، مقدار 4 کيلو طلا سرقتی کشف و متهم به همراه اموال کشف شده به پايگاه منتقل شد.

لطفی عنوان کرد: سامان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: سرقت از مغازه را ياور به من پيشنهاد داد و با توجه به اينکه ياور از کليه کليدهاي مغازه حتي ريموت دزدگير، يدک تهيه کرده بود گفت تا کي ميخواهي کارمند باشي بيا باهم از مغازه سرقت کنيم و پول دار شويم. من هم پيشنهاد وي را پذيرفتم. ياور پس از سرقت حدوداً 4 کيلوگرم طلا به من داد و با مابقي طلاها متواري شد و هيچ نشاني از وي ندارم، سامان در تحقيقات فني پليسي به سرقت 6 کيلوگرم طلا به صورت خرد در طول چند ساله گذشته نيز معترف شد.

لطفي در ادامه اعلام کرد: در ادامه تحقيقات پلیسی مخفيگاه ياور در شهر مشهد شناسایی شد و با انعکاس اطلاعات بدست آمده به بازپرس پرونده و اخذ نيابت قضايي، تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه متهم اعزام و موفق شدند یاور را در هشتم دي ماه در يک عمليات پليسي در مخفيگاهش دستگير و حدوداً يک و نيم کيلو از طلاهاي سرقتی نیز از آن محل کشف کنند.

سردار لطفی با بیان اینکه یاور در همان لحظات اوليه به سرقت طلاها معترف شد، گفت: یاور اظهار داشت، پس از سرقت به مشهد گريختم و با دو خانم به نام های "الناز و سارا هردو 28 ساله" آشنا شدم و به واسطه اين دو خانم توانستم طلاهاي سرقتی را به دو مالخر به قيمت کمتری از قیمت واقعی بفروشم و با پول آن يک دستگاه خودروي سوناتا، يک باب آپارتمان به ارزش 400 ميليون تومان خریده و مابقي را صرف خوشگذارني کردم.

این مقام ارشد انتظامی اشاره داشت: کارآگاهان طي چندين عمليات منسجم موفق به دستگيري هر دو خانم و دو مالخر اموال سرقتی شدند که در تحقيقات اوليه همگي به جرم خود اعتراف کردند.

وی افزود: کارآگاهان در شاخه ديگر از تحقيقات بدست آوردند که مبلغ 400 ميليون تومان از پول هاي فروش طلاجات سرقتی در حساب "الناز"مي باشد و وي رابط مالي ياور با مالخران بوده و مبلغ فوق نيز توقيف شد.

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را 120میلیارد ریال برآورد کرده اند، در پايان گفت: متهمان با صدور قرار قانوني از سوي بازپرس شعبه يازدهم دادسراي ناحيه پنجم تهران برای انجام تحقيقات تکميلي و کشف زواياي پنهان و ساير جرائم احتمالي در اختيار کارآگاهان اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: