کد خبر: ۲۴۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۸ - 2019December 31
پزشک معالج در اين مطب عمل هاي جراحي زيبايي پرخطر را بدون مجوز انجام می داد
شفا آنلاین>اجتماعی> معاون پليس نظارت بر اماکن عمومي پايتخت از پلمپ يک مطب پزشکي در شرق تهران خبر داد و گفت: پزشک معالج در اين مطب عمل هاي جراحي زيبايي پرخطر را بدون مجوز انجام می داد.
 
به گزارش شفا آنلاین، سرهنگ " نادر مرادي " در تشريح بيشتر اين خبر بيان کرد: اواخر ماه گذشته خانم جواني با مراجعه به پليس امنيت عمومي اظهار داشت، براي دريافت خدمات درماني به يکي از مطب هاي جراحي زيبايي در شرق تهران مراجعه کردم ولي پس از آن متوجه شدم پزشکان اين مطب فاقد پروانه تخصصي جراحي بوده از ادامه مراحل درماني خود منصرف و موضوع را بلافاصله  به مأموران پليس گزارش داده ام.

مرادی با بيان اينکه بررسی موضوع در دستور کار ماموران معاونت پليس نظارت بر اماکن عمومي پايتخت قرار گرفت، گفت: در ادامه تحقيقات پلیسی، پرونده مشابهي دیگری از سوي اداره بهداشت و درمان به این معاونت ارجاع شد.

وی گفت: تحقیقات تکمیلی به  اين موضوع به طور ويژه در دستور کار قرار گرفت تا اينکه روز گذشته در بازديد مشترکي که به همراه کارشناسان اداره بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکي ايران از اين مطب انجام گرفت، مشخص شد هر دو پزشک اين مرکز درماني داراي پروانه طبابت عمومي بوده و بدون داشتن پروانه تخصصي به صورت غيرمجاز با اخذ مبالغ هنگفت از بيماران خود، جراحي زيبايي ليپوماتيک و ليپوساکشن(خارج کردن چربي هاي اضافه از بدن) را  انجام می دهند.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه نتيجه تحقيقات صورت گرفته در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت، خاطر نشان کرد: صبح روز نهم دي ماه هر دو پزشک عمومی دستگیر و اين مطب توسط مأموران معاونت نظارت بر اماکن عمومي پليس پايتخت پلمپ و دستگاه و ادوات غيرمجاز جراحي نيز توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان توقيف شد.

معاون پليس نظارت بر اماکن عمومي پايتخت  با بیان اینکه  تا کنون  2 تن  از شاکيان شناسايي شده اند،  اضافه کرد: متهمان پرونده براي سير مراحل قانوني به دادسرا معرفي شدند.

معاون پليس نظارت بر اماکن عمومي پايتخت در پايان با اشاره به اينکه اين نوع جراحي در علم پزشکي از جمله جراحي هاي خطرناک و با ريسک بالا بوده و در صورت نداشتن تخصص لازم ممکن است منجر به مرگ بيمار شود، از شهروندان خواست:  به مراکز درماني و بهداشتي معتبر مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اين خصوص مراتب را سريعا با شماره گيري مرکز فوريت هاي پليس 110 گزارش دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: